مدیر مرکز فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان تاکید کرد؛

تقویت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی

«محمد معینی‌فر» گفت: باید از فرصت‌ها استفاده کنیم قبل از آنکه این فرصت‌ها به تهدید تبدیل شود، بر همین اساس باید نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی تقویت شود.
کد خبر: ۳۸۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ - 10February 2020

«محمد معینی‌فر» مدیر مرکز فضای مجازی ادار‌ه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان  اظهار داشت: نقش چشمگیر رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در قالب هنر و با روش‌های مختلف از جمله بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی قابل تبیین است.

وی گفت: باید از فرصت‌ها استفاده کنیم قبل از آنکه این فرصت‌ها به تهدید تبدیل شود، بر همین اساس باید نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی تقویت شود.

معینی فر ادامه داد: دفاع مقدس و ترويج تفكر فرهنگی اين حماسه بزرگ از جمله موضوعاتی است كه در كشور ما بايد مورد توجه قرار گيرد و امروزه همه ما وظيفه داريم از تفکر و فرهنگی كه رزمندگان به خاطر آن مبارزه كردند محافظت كنيم.

وي با بيان اينكه حماسه دفاع مقدس را بايد در قالب امروزی و جوان پسند و با حفظ حقيقت عرضه كرد، افزود: تاكنون در زمينه ترويج فرهنگ دفاع مقدس كارهای خوبی از جمله ساخت كليپ، مصاحبه های تلويزيونی و تحقيقات ميدانی انجام شده اما كافی نيست و باید در این زمینه  تلاش بسیار کرد.

مدیر مرکز فضای مجازی و ماهواره ای استان سمنان گفت: فضای مجازی يک وسیله برای پيام رسانی در گستره‌ای بسيار بزرگ است كه اگر به اهميت فوق العاده اين رسانه ها توجه داشته باشیم به طور قطع در استفاده از آن برای معرفی و گسترش فرهنگ دفاع مقدس لحظه ای ترديد نخواهيم كرد.

وی ادامه داد: حوزه فضای مجازی و ماهواره‌ای برای تولید آثار ارزشمند و اجرای برنامه‌های متنوع فعالیت می کند و تاکنون نیز دستاوردهای مطلوبی در این زمینه داشته است.

این مقام مسئول گفت: تولید 3 اپلیکیشن اندرویدی تلفن همراه با عنوان‌های مجاوران خورشید (اپلیکیشن جامع دفاع مقدس استان سمنان شامل نماوا، کتابخانه، بازدید مجازی، خبرگزاری دفاع مقدس، معارف دفاع مقدس و ...)، لاله‌های آسمانی (معرفی 16 شهید شاخص استان سمنان)، روایت حضور (کارنامه عملکرد رزمندگان استان سمنان در 8 سال دفاع مقدس) است که در google play و بازار قابل دریافت است و همچنین بازدید مجازی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان بصورت سه بعدی نیز برای تمامی عزیزان فراهم شده است.

وی بیان داشت: در بخش تولید کتاب صوتی با همکاری بخش ادبیات موفق به تولید 12 عنوان کتاب صوتی و بارگذاری در اپلیکشن مجاوران خورشید شده  ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از انجایی که  یادمان شهدای گمنام در سطح استان ظرفیت عظیمی برای ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس محسوب می شود معرفی و جانمایی یادمان های شهدای گمنام  و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در Google map برای بازدید در سطح جهان در حال انجام است.

وی با بیان این که 3 موشن گرافی در دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تهیه و تولید بیش از 15 عنوان موشن گرافی جهت وقایع مربوط به دفاع مقدس با موضوعات شهید محب شاهدین، شهید شاطری، نقش نیروهای ارتش استان در دفاع مقدس، نقش جهاد سازندگی استان در دفاع مقدس، نقش زنان استان در دفاع مقدس، نقش سپاه و بسیج استان در دفاع مقدس و  همچنین دو موشن گرافی عملیات والفجر 4 و بیت المقدس 2 به زبان انگلیسی تهیه و منتشر شده است.

وی به دیگر اقدامات این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد سه کانال در فضای مجازی بومی (ایتا و سروش) و غیر بومی (اینستا) بصورت رسمی و غیر رسمی با بیش از 20 هزار عنوان مطلب در مورد دفاع مقدس و مسایل روز و روشنگری در سال 98 و با داشتن بیش از 2 هزار دنبال کننده و همچنین تولید نرم افزار چند رسانه ای شهدای روحانیت استان سمنان با قابلیت های بالا که یک اثر ماندگار در راستای خدمت به شهدای گرانقدر روحانیت است صورت گرفته است. ارسال پیامک گرامیداشت عملیات های دفاع مقدس و مناسبت ها در طول سال به تعداد 280 هزار پیامک با همکاری مخابرات منطقه سمنان، برگزاری جشنواره فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی با همکاری مرکز در دو سال اخیر با شرکت نخبگان جوان، فعالان مردمی، مراکز فرهنگی، دانشگاهها، طراحی صفحه اصلی وبسایت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان و هماهنگی با صدا و سیمای مرکز سمنان جهت استفاده از ظرفیت فیبر نوری برای پخش مستقیم برنامه های مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان انجام شده است.

تقویت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی

تقویت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی

تقویت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی

تقویت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی

 انتها پیام/

نظر شما
پربیننده ها