سردار گرجی‌زاده عنوان کرد؛

جوانمردی شهید سلیمانی در حق خانواده‌های داعشی/ خسارات بی‌توجهی به «نکات حفاظتی» در سوریه

فرمانده اسبق سپاه حفاظت گفت: در منطقه‌ای از سوریه، کسی را دستگیر کردیم که در بازجویی‌ها عنوان کرد «اگر بخواهیم از شما اطلاعات کسب کنیم، نیازی نیست که بیسیم‌های شما را شنود کنیم؛ زیرا نیرو‌های شما در گوشه و کنار به صورت خیلی واضح صحبت می‌کنند».
کد خبر: ۳۸۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 04February 2020

موفقیت‌های دشمن ناشی از بی توجهی ما به نکات حفاظتی بود/ ضرورت نکات حفاظتی در بیان مطالب از سوی مسئولانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «علی‌اصغر گرجی‌زاده» عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و فرمانده اسبق سپاه حفاظت صبح امروز در همایش «چشمان بیدار» که به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات «والفجر هشت» در سالن همایش‌های شهید قندی برگزار شد، اظهار داشت: قبل از شروع درگیری‌ها در سوریه چهار سال وابسته نظامی در این کشور بودم و بعد از شروع درگیری‌ها بنا به فرمایش سردار حاج قاسم سلیمانی به سوریه رفتم. در آن‌جا دیدم که تکفیری‌ها در ۳۰۰ متری حرم حضرت زینب (س) بر روی دیوار با اسپری نوشته بودند «خیابان یزید بن معاویه»؛ در چنین شرایطی بود که حاج قاسم سلیمانی و سایر رزمندگان و شهدا در سوریه مقابل تکفیری‌ها ایستادگی کردند و به پیروزی دست یافتند.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های حفاظت اطلاعات همواره ایجاد محدودیت می‌کند و از آنجایی که محدودیت همیشه برای انسان تلخ است، بعضاً رزمندگان و حتی فرماندهان نیز این محدودیت‌ها را قبول نمی‌کردند؛ اما وقتی ریشه بسیاری از مأموریت‌هایی که در دفاع مقدس انجام می‌دادیم و در آن‌ها موفق نمی‌شدیم را بررسی می‌کردیم، متوجه می‌شدیم که نکات حفاظتی را رعایت نکرده بودیم.

سردار گرجی زاده ادامه داد: بسیاری از دستاورد‌های دشمن به‌واسطه کم توجهی و‌ یا بی توجهی ما در رعایت نکات حفاظتی بود؛ به‌عنوان مثال بعضاً افرادی در سوریه بودند که با تلفن همراه آن هم دقیق صحبت می‌کردند و وقتی هم به این افراد در رعایت نکات حفاظتی تذکر می‌دادیم و اینکه اسرائیل امکان شنود دارد، قبول نمی‌کردند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تصریح کرد: امروز وضعیت کشور ما در موقعیت‌های مختلف ایجاب می‌کند که مسئولان بخش‌های مختلف درباره موضوعاتی که نسبت به آن نباید مطالبی عنوان شود، صحبتی نکنند.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که بنا به درخواست حاج قاسم سلیمانی در سوریه حضور داشتم، در منطقه‌ای، کسی را دستگیر کردیم که در بازجویی‌ها عنوان کرد «اگر بخواهیم از شما اطلاعات کسب کنیم، نیازی نیست که بیسیم‌های شما را شنود کنیم؛ زیرا نیرو‌های شما در گوشه و کنار به صورت خیلی واضح صحبت می‌کنند».

فرمانده اسبق سپاه حفاظت در پایان با بیان خاطره‌ای از جوانمردی سپهبد شهید سلیمانی در مقابل دشمن گفت: در منطقه «قائم» سوریه داعشی‌ها منطقه را تخلیه کرده بودند، اما یک‌سری از خانواده‌های این داعشی‌ها در منطقه باقی مانده بودند که توسط آمریکایی‌ها بمباران شدند، به همین خاطر شهید حاج قاسم سلیمانی از نیرو‌های حاضر در منطقه خواستند تا معبری برای عبور این خانواده‌ها باز کنند؛ کاری که فقط از سوی چنین شخصیتی برمی‌آمد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار