برگزاری یادواره «لاله‌های روشن» در زاهدان

برگزاری یادواره «لاله‌های روشن» ویژه شهدای دانش آموز استان سیستان و بلوچستان به مناسبت ایام الله دهه فجر در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 05February 2020

یادواره «لاله‌های روشن» در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، برگزاری یادواره لاله‌های روشن ویژه شهدای دانش‌آموز استان سیستان و بلوچستان به مناسبت ایام الله دهه فجر در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد.

«حمیدرضا رخشانی» مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: آرامش و امنیت اکنون جامعه را مدیون خون پاک شهیدان هستیم. باید همواره قدردان آنان باشیم و آنها را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

رخشانی افزود: همزمان در ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور و  ۲۸۸ مدرسه در سطح استان یادواره شهدای دانش آموز درحال برگزاری است، در استان ۱۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۴ هزار شهید فرهنگی داشتیم که هر ساله یاد آنها را گرامی می‌داریم. با توجه به اینکه امروز، روز سبک زندگی ایرانی - اسلامی است اگر خانواده خوب و موفقی داشته باشیم جامعه خوبی نیز خواهیم داشت و اگر جامعه خوبی داشته باشیم توسعه در تمام بخش‌های ایران روزبه روز بیشتر خواهد شد.

در ادامه «حسن معزی» رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت: دهه فجر امسال با شعار انقلاب اسلامی زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت است. امیدواریم که نسل چهارم ما رهرو راه شهیدان باشند و برکت خون شهدا زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت نیز بشوند.

حجت‌الاسلام «علیرضا بی‌نیاز» جانشین نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ابراز داشت: نجات انسان‌ها از ظلمات و تاریکی‌ها قهر خداوند نسبت به دشمنان و رحم خداوند نسبت به مومنین است. توجه به مسائلی که درگذشته اتفاق افتاده زمینه صبر و شکر را فراهم می‌سازد. صبر از درس‌هایی که برای مقاومت گذشتگان دیدیم و شکر از نعمت‌هایی که خداوند در طول تاریخ داده است.

وی خاطر‌نشان کرد: همه روزها متعلق به خداست، اما روزهای تجلی خداوند چه در مقابل دشمنان و چه در مقابل مومنان ایام یوم الله دهه فجر است که خداوند تبارک قدرتش را به صورت ویژه تجلی می‌کند.

بی‌نیاز بیان کرد: مومنین وظیفه دارند در زمان مشکلات صبور باشند و در زمان رفاه شکرگزار باشند. اعمال و کارهای انسان به خودی خود ارزش ندارند و ارزش آنها به انگیزه‌ای است ک از انجام آن دارند. باید تلاش کنیم انگیزه الهی را ادامه دهیم تا سختی‌ها را تقویت دهیم و با همین انگیزه و ایمان به بالاترین درجه اقتدار و اخلاص برسیم.

این مسئول متذکر شد: مردم ما باید خودباوری و استقلال خود را حفظ کنند. زندگی اسلامی-ایرانی تقویت هویت دینی اصیل اسلامی در جامعه است.

در پایان برنامه از خانواده معزز شهدا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار