حجت‌الاسلام رئیسی:

شهدا روشنفکران حقیقی جامعه بودند/ تلاش جوانان در حوزه علم و دانش به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌انجامد

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که شهدا روشنفکران حقیقی جامعه بودند، گفت: شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم زمان‌شناسانه حرکت کردند و زمانی‌ که احساس کردند حرم اهل بیت (ع) باید حمایت شود، آمدند و ایستادند.
کد خبر: ۳۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 06February 2020

رئیسی: شهدا روشنفکران حقیقی جامعه بودندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم که در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار داشت: به روح مطهر امام خمینی (ره) و شهدا، به‌خصوص شهدای این استان درود می‌فرستم و سلامت جانبازان و ایثارگران را از خدواند مسئلت دارم و امیدوارم ما مسئولان بتوانیم و برای رسیدن به رسالت‌ها و اهداف شهدا موفق باشیم.

وی افزود: آخرین باری که توفیق داشتم در جمع مردم بوشهر باشم، در ۹ دی سال گذشته بود که در جمع مردم ولایت‌مدار و با بصیرت و مخلص استان بوشهر بودم و مردم نیز حضوری باشکوه و مثال‌زدنی داشتند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شهیدان زمان‌شناسی بوده است که مردم ما نیز به خوبی می‌فهمند که چه موقع اعلام موضع کنند و حضوری باشکوه در مراسم‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با طلاب و دانشجویان، گفت: ایشان در این دیدار اعلام کردند که طلاب و دانشجویان باید سیاسی باشند. عده‌ای فکر کردند که سیاسی بودن باید حتما عضو یک گروه سیاسی بود، در صورتی که معنی سیاسی بودن این نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه سیاسی به کسی گفته می‌شود که زمان‌شناس باشد، خاطرنشان کرد: سیاسی به کسانی گفته می‌شود که نیاز جامعه را تشخیص دهند و حاضر باشند برای رفع نیاز جامعه مسئولیت‌پذیر باشند و خطر کنند؛ بنابراین باید نیاز جامعه را درک کنند و بدانند که امروز جامعه چه خواسته‌ای دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر نقش پایداری و مقاومت مردم بوشهر در برابر متجاوزان را ترسیم کردند و از شهید «رئیسعلی دلواری» و علمایی چون «بلادیم یاد کردند، افزود: این‌ها افرادی زمان‌شناس بودند و زمان شناسانه حرکت کردند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: امروز ماندگاری شهدای کربلا در زمان‌شناس بودن آن‌هاست؛ چراکه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را یاری کردند و شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم نیز این‌گونه بودند که زمان‌شناسانه حرکت کردند و زمانی‌ که احساس کردند حرم اهل بیت (ع) باید حمایت شود، آمدند و ایستادند.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: خون آن‌ها به خون ثارالله (ع) متصل شده است و آن خونی که به خون ثارالله (ع) متصل شد از بین رفتنی نیست؛ خون شهدا منشأ خیر و برکت است و شهدا روشنفکران حقیقی جامعه بودند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه آیا کسی که به طرف مدل‌های غرب سوق بدهد روشنفکر است یا کسی که جامعه را بشناسد و نیاز آن را بداند و به عنوان یک دیده‌بان تیزبین درک کند که وضعیت چیست.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات عالم مهمی است و همه کسانی که دل در گرو این نظام و عزت این ملت دارند باید وظیفه خود را در این عرصه انجام دهند. هر کسی که جریان انتخابات را زیر سوال ببرد بداند یا نداند و بخواهد یا نخواهد، تضعیف جریان انتخابات، در جریان دشمن قرار می‌گیرد و راهبرد دشمن ناامید کردن مردم نسبت به داشته‌های این نظام است.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: در این انتخابات کسانی که دغدغه‌شان نظام اسلامی و رفع نیاز‌های مردم است باید در راه گره‌کشایی از کار مردم قدم بردارند و شکل گرفتن مجلس قوی از پایه‌های مهم شکل گرفتن کشور قوی است.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب، گفت: وظیفه ما در گام دوم انقلاب توانمندکردن کشور با تکیه به دستگاه‌های قوی است و شکل‌گیری مجلس قوی از پایه‌های اقتدار کشور است. مجلس قوی با افراد کارآمد شکل می‌گیرد. ایمان به خدا، مردمداری، دوری از اشرافیت، مرز بندی بین خود و دشمن، کارآمدی، وفاداری به انقلاب و نظام، شناخت مسائل و رفع مشکلات از ویژگی‌های یک نماینده قوی و کارآمد است.

رئیس قوه قضائیه افزود: زمان‌شناسی، وظیفه‌شناسی، دوست‌شناسی، دشمن‌شناسی، شناخت نیاز‌های جامعه و خطرپذیری از مولفه‌های مهم یک نماینده است که توجه به ویژگی‌های نام برده شده قطعا مجلس را قوی می‌کند.

وی با بیان اینکه بعضی آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست و برخی از این آسیب‌ها اگر مورد غفلت واقع شود، تبدیل به جرم می‌شود و هزینه جرم برای کشور بسیار سنگین است عنوان کرد: راه کاهش ناهنجاری‌ها و تقویت هنجار‌ها در جامعه هویت‌سازی با تکیه به فرهنگ اسلامی دینی است که برای هویت‌سازی باید به روحیه انقلابی، کار و تلاش، خستگی ناپذیری، خلاقیت و نوآوری میدان دهیم.

رئیس دستگاه قضا اجرای عدالت را وظیفه اصلی دستگاه قضا برشمرد و گفت: تحقق عدالت در همه دستگاه‌ها دنبال می‌شود و برای اجرای عدالت فراتر از هر حزب و گروه و رابطه‌ای اقدام می‌کنیم و اجرای عدالت فراگیر را نیازمند مردان و زنان عادل و قوانین و مقرارات عادلانه می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای که نیروی با انگیزه و انقلابی داشتیم کار خوب پیش رفته و هر جا که کسی بوده که چشم به بیگانگان داشته آنجا مشکل داشتیم، تصریح کرد: داشتن روحیه انقلابی و بسیجی و روحیه «ما می‌توانیم» گره از گره‌ها و مشکلات کشور می‌گشاید.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه قریب به هزار کیلومتر این استان و در کل کشور سه هزار کیلومتر مرز آبی داریم و ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی برخی کشور‌ها از دریا است، گفت: اقتصاد دریا در جهت ایجاد تولید و کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

وی با تاکید بر داشتن روحیه انقلابی و بسیجی و روحیه «ما می‌توانیم» در مسائل اقتصادی عنوان کرد: فعال شدن اقتصاد دریا که ذخایر ارزشمندی برای زندگی مردم دارد، مهم است و باید در جهت فعال کردن اقتصاد دریا تلاش کرد، اقتصاد دریا می‌تواند به ایجاد تولید و اشتغال و کاهش بیکاری و بسیاری از ناهنجاری‌ها کمک کند.

رئیس قوه قضائیه در دیگر سخنان خود حضور مجاهدان در عرصه اقتصادی را موضوعی بسیار مهمی دانست که هرچه در این حوزه توانمند شویم، دشمن ناامید و ناامیدتر خواهد شد، تاکید کرد: تلاش نیرو‌های جوان در حوزه علم و دانش و علم و فناوری بسیار اثرگذار است که به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌انجامد.

وی یادآور شد: ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خیلی‌ها را در جامعه رنج می‌دهد، جامعه ما می‌تواند این آسیب‌های اجتماعی را نداشته باشد و اگر به این آسیب‌ها توجه نشود، به مرور زمان تبدیل به جرم خواهد شد که هزینه‌های بسیاری برای فرد، خانواده، کشور و دستگاه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه باید شاهد کاهش جرم در دستگاه‌ها باشیم، افزود: هنجار‌های اجتماعی باید افزایش و ناهنجاری‌های اجتماعی باید کاهش یابد که راه آن این است که به آنچه از فرهنگ غنی دینی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و ثمره خون مطهر شهدا داریم، توجه شود.

وی بیان کرد: این موارد همه انسان‌ساز، هویت‌ساز و جریان‌ساز است و باید از این هویت‌سازی‌ها نهایت بهره‌برداری بشود و تلاش صورت گیرد که به این هویت انقلابی و هویت کار، تلاش، خستگی‌ناپذیری، ابتکار و خلاقیت میدان داده شود که در این صورت یقینا هنجار‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.

رئیس قوه قضائیه در سخنان پایانی خود با بیان اینکه سرمایه عظیم ما شهدا، فرهنگ ملی و حضور متراکم مردم هستند و آنچه دشمن را به عقب راند این حضور عظیم مردمی در صحنه‌های مختلف است بیان کرد: اراده ما و همکاران ما در قوه قضائیه به تبعیت از امام (ره) و رهبری اجرای عدالت است و تلاش ما این است در همه دستگاه‌های کشور این عدالت باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: در اجرای عدالت و قانون، حزب و جناح و وابستگی هیچ‌کدام مانع برای ما و همکاران برای اجرای عدالت نخواهد بود و در اجرای این وظیفه مهم اول خدا را باید ناظر بدانیم و بعد شما مردم دغدغه‌مند می‌توانید مراقبان خوبی باشید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها