امامی‌کاشانی در نماز جمعه تهران:

مردم پای صندوق‌های رأی دشمن را مبهوت کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری‌هاست بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد، گفت: عظمت ایران به این است که مردم پای صندوق بیایند و دشمن مبهوت شود.
کد خبر: ۳۸۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 07February 2020

مردم پای صندوق‌های رأی دشمن را مبهوت کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز (جمعه) در سخنان خود در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: ۲۲ بهمن نوری بود و به کشورهای دیگر نیز رفت. به جز برخی کشورهای اسلامی مانند سعودی که نوکر هستند، بقیه در مقابل صهیونیسم و آمریکا ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ۲۲ بهمن حادثه ای بود که در تاریخ رخ داد. این حادثه اهداف انبیا و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید. بررسی تاریخ یعنی از گذشته پند و درس بگیریم و بر اساس بررسی آن آینده را تنظیم و استوار کنیم. این موضوع فلسفه تاریخ است که بر اساس اصول تاریخی، آینده را پی‌ریزی کنیم.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: در کنار فلسفه تاریخ، بحث جبر تاریخی را نیز داریم‌. جبر تاریخی به معنای کمونیستی آن نیست که اقتصاد را مطرح می کرد و در نهایت غلط از آب درآمد، بلکه به حوادثی مربوط می شود که در طول تاریخ رخ می دهد و از قانون و سنت خداوند نشات گرفته است.

وی گفت: نعمت ها، آزمایش ها و نقمتهای خدا و آنچه خداوند برای بشر بر اساس سلسله حوادثی قرار داده، جبر تاریخ است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاریخ پیش از ۲۲ بهمن در ایران و کشورهای اسلامی افزود: اگر انقلاب رخ نمی داد، آمریکا و صهیونیسم بر جهان اسلام به طور کامل مسلط می‌شدند و حتی خود کشور ایران نیز در همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی آمریکایی و صهیونیستی می‌شد.

امامی کاشانی افزود: سازمان ملل و شورای امنیت مرکب از چند کشور گفتند که فلسطین باید به دو بخش عربی و یهودی تقسیم بشود. آنها همچنین به ایران گفتند که ایرانی و یهودی برادر هستند. این برادری به معنی این بود که خواسته صهیونیسم را عمل کند که این موضوع در ابعاد مختلف خود را نشان داد.

وی عنوان کرد: مرحوم آیت الله کاشانی در مقابل اعلام برادری ایران و صهیونیسم و تقسیم فلسطین به دو بخش، مقاومت کرد. اولین کار شاه تبعید ایشان به لبنان بود و بعد از آن زمینه را برای مقاصد خود آرام و مهیا کرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: من در همان مقطع به مکه مشرف شدم و در گفتگویی که با برخی از مسلمانان سایر کشورها داشتم، آنها به من می‌گفتند که ایران برادر یهود است چراکه صهیونیست‌ها وقتی می‌خواستند کشورهای عربی را بمباران کنند، سوخت نداشتند و با پرواز هواپیماهای جنگیشان بر فراز ایران، سوخت گیری می‌کردند. من نیز در مقابل آنها جوابی نداشتم.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: سیاست رژیم اسرائیل نیل تا فرات بود ولی اگر به این نتیجه هم می‌رسید، اهدافش را گسترش می‌داد و به نقاط دیگر می‌رفتند.

وی گفت: صهیونیست ها از بنزین ایران در موضوع اقتصادی و ماشین جنگی خود بهره می بردند. شاه نوکر آنها بود و هرچه به وی می گفتند، اجرا می‌کرد. وقتی فلسطین را به دو بخش تقسیم کردند، در بخش صهیونیستی چیزی نبود و برنج، گندم، مرغ و تخم مرغ را از ایران می گرفتند. نفت را هم از ایران می گرفتند و به جای پول آن، مواد غذایی می‌فروختند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایران در آن مقطع خودکفا بود و وابستگی کمی به نفت داشت اما آنها تلاش کردند تا موضوع را برعکس کنند و پول ایران را بگیرند و به ما کالا بفروشند. آنها تلاش کردند به جای آنکه ایران غذا صادر کند، روند را معکوس کرده و مواد غذایی به کشورما صادر کنند.

امامی کاشانی در مورد تقسیم اراضی ادامه داد: آنها تلاش کردند کشاورزی را از بین ببرند که آثارش هنوز پابرجاست. بعد از مدتی این موضوعات باعث شد که ایران به آمریکا و صهیونیسم وابسته شود.

وی در مورد وضعیت علمی پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: اگر ۲۲ بهمن نبود، بلایی که سر ایران آورده بودند، سر دیگر کشورهای اسلامی می آوردند. آنها هنوز هم برنامه دارند ولی به لطف خداوند به بن‌بست رسیده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: محیط طباطبایی برای ما در مسجد سپهسالار (مدرسه عالی شهید مطهری) تعریف می‌کرد که گروهی از انگلیس یا آمریکا به ایران می خواستند بیایند و دربار گفته بود که برخی افراد وزین دانشگاه تهران باید به استقبال بروند.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: وقتی این اساتید به فرودگاه می‌رسند، هنوز کسی در آنجا نبود تا اینکه برخی از سوی وزارت علوم و وزارت خارجه آمدند. وقتی این مهمانان از هواپیما پیاده شدند، یکی از مسئولان به ما اشاره کرد و گفت که این افراد استاد دانشگاه تهران هستند و بدون هیچ سلام و احترامی از آنجا رفتند.

وی گفت: آقای محیط طباطبایی می گفتند که ما اساتید که در ایران به این میزان ارزش داریم، در مقابل سگ آمریکا بی ارزش بودیم. این وضع دانشگاه ما بود و نمی گذاشتند که صنعت وارد دانشگاه شود. اما امروز دانشجو، استاد و دانشگاه با عزت است و به رشد علمی رسیده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: حوزه های علمیه را تعطیل کرده بودند، کشف حجاب انجام داده بودند، داشتن عمامه برای طلاب و علما را ممنوع کرده بودند، روضه را ممنوع کرده بودند و این وضع دینی کشور پیش از انقلاب بود که برنامه دشمن بود که در ایران به اجرا درآورده بودند و می‌خواستند در دیگر کشورها نیز اجرا کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد ۲۲ بهمن همه عظمت و نعمت است و آن چنان ارزش دارد که هرکسی در خانه اش بنشیند و به راهپیمایی نیاد به انسانیت، تاریخ انسانیت و به تحولی که در تاریخ انجام شده است و نگذاشت گردنکشان به هدف برسند جفا کرده است. ۲۲ بهمن چنان قیمت دارد که باید گفت ارزش او را هیچکس در زیر آسمان نمی‌تواند ان را جز شخص امام زمان(عج) محاسبه کند.

وی ادامه داد: چهلم سپهبد شهید سلیمانی هم مصادف با ۲۲ بهمن است. ایشان هم کسی بودند که از همین سفره ایمان و عمل صالح برداشتند و به این نقطه از عظمت رسیدند. نظامیان آمریکا می‌گفتند اگر ارتش آمریکا همچون سردار سلیمانی داشت، ارتش امریکا ارزش بالایی می‌یافت.

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت ما مدیون سردار سلیمانی است تا جایی که آیت‌الله سیستانی و رهبر انقلاب وقتی تلگراف تسلیت می‌زدند به این جمله اشاره می‌کردند که او در خدماتی که به عراق در مقابل داعش کرد، خدماتی بی‌نظیر بود.

امامی کاشانی گفت: مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری هاست بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد. دشمن به این جمعیت نگاه می‌کند که مردم با هرسلیقه‌ای که داشتند همه پای صندوق آمدند. احترام به روز رای‌گیری و حضور پای صندوق ها از آثار توجه به ۲۲ بهمن است.

وی افزود: عظمت ایران به این است که جمعیت‌ها حرکت کنند و دشمن مبهوت شود. البته امروز دشمن جز اینکه در لجن‌های خودش دست و پا می‌زند، کاری بلد نیست. همین طرح معامله قرن طرحی است که جز اینکه لجن آنها را متعفن کند چیزی نیست.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کردی: بسیار عجیب است که مشتی دزد و دشمن به خانه مردم فلسطین ریخته و خانه و زندگی آنها را بگیرند و در نهایت بگویند که بیایید آن را با هم تقسیم کنیم و صاحبان اصلی نیز حقی نداشته باشند. به این طرح می‌گویند معامله قرن! اما این موضوع جز رسوایی چیزی نیست.

وی گفت: این طرح نشان می دهد که دشمنان ما یعنی آمریکا و صهیونیسم، مردمی پست و دون هستند و دنیا افتضاح و بدبختی آنها را در قالب این طرح درک می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: نمایندگانی در مجلس همانطوری که رهبری عزیز فرمودند، باید مومن به ملت، شهدا و خانواده هایشان و کشور باشند. نمایندگان باید به این موضوع مومن باشند که در کشور نباید فقیر و فساد باشد. مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که در برابر دشمن شجاع و چابک باشند.

امامی کاشانی ادامه داد: نمایندگان باید دلسوز برای کشور و مردم باشند. نظام ما که از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه که بلکه قوه چهارم مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده، تمامی این کارها را باید تحت قانون انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: از بیکاری، سهل انگاری بترسید. مقام در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد. مقام باید دلسوز مردم باشد، باید بداند که چه کاری برای پایان یافتن حل بیکاری و گرانی انجام دهد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در دنیای غرب اگر ضابطه و قانون نباشد، فساد بسیار بیشتر از دنیای اسلام است. مردم غرب فاسد هستند ولی قانون جلوی خلاف و فساد را گرفته است.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: مسئولان باید با صاحبان فکر جلسات شبانه روزی بگذارند. نماینده مجلس بودن، مسئول، مدیر و وزیر بودن، قاضی بودن در صندلی قرار گرفتن نیست. برای این صندلی‌ها شهیدان خون داده‌اند و از همین رو بسیار وظیفه سنگینی بر دوش کسانی است که روی این کرسی‌ها می‌نشینند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: باید به افرادی که واجد شرایط هستند، رای داد. این مسئولیت بار سنگینی هم برای رای آورندگان و هم برای رای دهندگانی است که دست به انتخاب می‌زنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها