حماس: انقلاب کرانه باختری توهم آمریکا درباره اجرای معامله قرن را از بین برد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خروش ضد صهیونیستی جوانان کرانه باختری را انقلابی مستمر و بی وقفه تا آزادسازی آخرین وجب از خاک این قطعه از خاک فلسطین توصیف کرد.
کد خبر: ۳۸۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ - 07February 2020

حماس: انقلاب کرانه باختری توهم آمریکا درباره اجرای معامله قرن را از بین بردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، حماس خروش ضد صهیونیستی جوانان فلسطینی در کرانه باختری را انقلاب مستمر تا آزاد سازی آن از چنگ اشغالگران توصیف کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین  (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت گسترده و فراگیری که ملت فلسطین در شهرهای کرانه باختری آغاز کرده است، ثابت می‌کند که ما با یک انقلاب مستمر و مداوم و نه یک رویداد گذرا روبه رو هستیم».

به گزارش شبکه المیادین، حماس تاکید کرد: «این انقلاب توهمات رژیم اشغالگر و آمریکا را درباره امکان عملی کردن معامله قرن ترامپ را برهم زد، زیرا پاسخ مردمی تعیین کننده بود».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: «جوانان کرانه باختری تا زمانی که اشغالگری و شهرک سازی باقی بماند آرام نخواهند گرفت و تصمیم خود را برای آزادسازی کرانه باختری عملی خواهند کرد».

فلسطینی‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به معامله قرن آمریکا، دو عملیات استشهادی علیه نظامیان صهیونیست انجام دادند. در اولین عملیات که با خودرو در قدس اشغالی انجام شد، طی آن چهارده نظامی صهیونیستی زخمی شدند و عامل عملیات موفق به فرار شد. این عملیات علیه تیپ گولانی بود.

در دومین عملیات نیز یک جوان فلسطینی در منطقه «باب الاسباط» با استفاده از سلاح گرم عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست در باب‌الاسباط مسجدالاقصی انجام داد و بر اثر آن، یک مأمور صهیونیست از چند نقطه بدن مجروح شد و خود جوان که از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ بود به شهادت رسید.

در نزدیکی شهر «رأس کرکر» واقع در غرب رام‌الله نیر یک فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست آتش گشود و از صحنه گریخت که بر اثر آن یک نظامی زخمی شد.

از سوی دیگر پس از آنکه نظامیان رژیم صهیونیستی برای تخریب منزل اسیر «احمد جمال القبع» به جنین در کرانه باختری یورش بردند، درگیری‌های شدیدی میان آنها و جوانان فلسطینی آغاز شد.

نظامیان صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گلوله جنگی استفاده کردند که طی آن «یزن منذر ابوطبیخ» (۱۹ ساله) به شهادت رسید و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک پلیس تشکیلات خودگردان به نام «طارق بدوان» که در درگیری‌های بامداد جنین زخمی شده بود، ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

سه‌شنبه هفته گذشته (هشتم بهمن) بود که آمریکا از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد و فلسطینی‌ها اعلام کردند در مقابل آن خواهند ایستاد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار