حماسه‌ کربلای پنج - 39/ به بهانه‌ سالروز شهادت سردار شهید حق‌دوست

خدایا شاهد باش که ما در راه تو از جان و مال گذشته‌ایم

خدایا شاهد باش که در این برهه از زمان در راه نجات دین و برقراری حکومت از جان و مال گذشته، به این مکان مقدس آمده و جز به رحمت بی‌انتهایت و رسیدن به وصالت چشم داشتی ندارم پس از تو می‌خواهم که مرگم را شهادت در راهت قرار داده و آرزویم را به درجه استجابت برسانی.
کد خبر: ۳۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ - 12January 2015

خدایا شاهد باش که ما در راه تو از جان و مال گذشته‌ایم

سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس: شهید محمود حقدوست طالبینژاد در سوم فروردین سال 1341 در تهران قدم به عرصه گیتی میگذارد. دوران کودکی او به تحصیل و تلاش میگذرد و با دگرگونگی اوضاع و احوال جامعه و در بحبوحه تظاهرات مردمی علیه شاه به صفوف انقلابیون میپیوندد.

با آغاز جنگ به جبهههای جهاد اعزام میشود. درس و دانشگاه انسانسازی را در جبههها پیگیری میکند و عاقبت با مجاهدتهای فراوانی که نشان از وجود مردان راستینی به مانند او دارد در سمت فرماندهی گردان مقداد از لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و بعد از گذشت چند روز از عملیات بیمانند کربلای 5 در دی ماه 1365 به شهادت میرسد و آسمانی میشود.

در کودکی علیرغم سختیهای بیشماری که گریبانگیر خانوادهها بود به تحصیل علم و دانش پرداخت و با توجّه به صحبتهای اطرافیانشان، دارای هوش بسیار فوق العادهای بود. پایان دوره راهنمایی محمود مصادف با آغاز انقلاب اسلامی میشود و از همین هنگام جذب گروههای مذهبی و انقلابی شد و در بسیج مسجد محلّه به فعالیت پرداخت.

همزمان با این فعالیتها وارد هنرستان فنی دانشگاه خواجه نصیر شدند و در رشته الکترونیک به تحصیل پرداختند. با وقوع انقلاب اسلامی، مدارس به طور دائم برقرار نبود و به همین علت محمود به خدمت سربازی رفت. دوران آموزش سربازی را در پادگان عشرت آباد گذراند و پایان دوران آموزشی او مصادف با آغاز جنگ تحمیلی شد.

به منطقه عملیاتی مهران فرستاده شد در دوران سربازی در عملیات متعدّدی شرکت داشت و از ناحیه قفسه سینه دچار آسیب شد که تا پایان زندگی از این ناحیه احساس ناراحتی داشت.

در پایان دوران سربازی او که تحت تأثیر فضای معنوی جبهه قرار گرفته بود، بر خلاف مخالفت خانواده جذب سپاه پاسداران شد و مجدداً به مناطق جنگی اعزام شد. در عملیاتهای متعددی از ناحیه پا، دست مجروح شد و به بیمارستانهای مشهد و اهواز برای معالجه اعزام شد .

در سال 1364 ازدواج کرد و در سال 1364 صاحب یک فرزند دختر شد. حتی پس از ازدواج به راهی که انتخاب کرده بود ادامه داد و دست از مجاهدتهای خود بر نداشت. سرانجام در بیست و یکم دی ماه سال 1365 در حالی که تنها 3 روز از آغاز عملیات کربلای 5 میگذشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. فرمانده گردان مقداد از لشکر محمّد رسول آلله با در بال ملائک گشود و به دیدار سردار بیهمتا و خیبری لشکر حضرت رسول(ص) شهید حاج محمد ابراهیم همت میشتابد.

شهید حقدوست دارای صفات اخلاقی بسیار ویژهای بود.مرد زهد و تقوا و جهاد و حماسه، فرمانده گردان مقداد و شیر بیشه دلاوری و مردانگی در وصیتنامهاش پس از توصیه به صبر و مقاومت آرزوی شهادت در راه حق را میکند.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خدایا شاهد باش که در این برهه از زمان در راه نجات دین و برقراری حکومت از جان و مال گذشته به این مکان مقدس آمده و جز به رحمت بی انتهایت و رسیدن به وصالت چشم داشتی ندارم پس از تو میخواهم که مرگم را شهادت در راهت قرار داده و آرزویم را به درجه استجابت برسانی انشاءالله.

سلام بر مادر مهربانم که با جثه نحیف و دل هم چون دریات همیشه به من درس مقاومت داده مشوق من برای ادامه راه شهیدان بودی از ذکر زحماتی که در طول عمر برایم کشیدی عاجز و درمانده ام . سلام بر پدرم که در طول زندگیام مشقات و مصائبی را تحمل گشته و چه صبحهای زود آنگاه که در خواب بودم برای آسایشمان از خانه خارج شدی و شرمندهام از اینکه گرهای از مشکلاتتان نگشودم ولی چشم به عفو و رضایت دارم که رضایت خداوند بسته به رضای والدین است. از شما می خواهم که پس از مرگم که امیدوارم شهادت در راه خدا باشد مقاوم بوده دیگران را به صبر و استقامت توصیه نمائید.

همسرم، از تو می خواهم چنانچه خطائی از من سر زد ببخشید و از خداوند برایم طلب آمرزش کنید و چنانچه اراده خداوند بر این قرار گرفت که فرزندی به ما اعطا کند چنانچه پسر بود سجاد و اگر دختر بود زینب بنامی و در حفظ و تربیتشان تا آنجا که در توان داری بکوشی.

از خانوادهام خواستارم بعد از مرگم که به لطف خدا شهادت در راهش باشد با مسئولیت خانواده شهید بودن را به عهده دارند پس بطور احسن از آن استفاده کرده و خدای ناکرده انحرافی پیش نیاید که شهدا نظاره گر اعمالتان بوده و مردم انقلابی شما را الگوی خود میدانند و فراموش نکنید که دنیا صحنه آزمایش است امیدوارم که در این امتحان پیروز بوده مجال سوء استفاده را از دشمنان سلب نمایئد.

خدایا از تو میخواهم و به خون پاک حسین(ع) قسمت میدهم مرا به بندگیت بپذیری و شهادت در راهت را نصیب من گردانی.

والسلام

محمود حقدوست

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار