امیر نصیرزاده:

آمادگی نهاجا برای خلق قدرت هوایی جدید/ رفتارهای تروریستی را با قدرت پاسخ می‌دهیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت انواع مهمات هواپایه توسط متخصصان جوان این نیرو گفت: برای خلق قدرت هوایی جدید و اعمال آن در همه ابعاد جنگ، در هر نقطه‌ای که تهدیدی در کار باشد، آمادگی لازم را داریم.
کد خبر: ۳۸۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ - 10February 2020

طراحی و ساخت انواع تسلیحات هواپایه در نیروی هواییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران که شب گذشته در هتل نهاجا برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد دیدار و بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش در آن روز پیوستگی و جوهر حقیقی خود را به خوبی به ملت ایران و جهانیان نشان داد و شکننده‌ترین ضربات را بر پیکر رژیم شاهنشاهیِ وابسته به استکبار جهانی وارد کرد.

وی ادامه داد: نظامیان متعهد نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با حضور در اقامتگاه کبیر انقلاب اسلامی و بیعت با حضرت امام خمینی (ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگه‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: این نیرو در قالب هویت جدید خود با بیرون راندن مستشاران نظامی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه پس از انقلاب اسلامی تمامی پرنده‌های خود را با بهره‌گیری از دستان توانمند متخصصان فنی خود بازآماد (اورهال)، بهینه‌سازی، تعمیر و نگهداری کرده و آن‌ها را در راستای تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته است و با اتکا به همین توانمندی در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنی که به وسیله کل دنیا حمایت می‌شد، به پیروزی رسید.

امیر نصیرزاده اضافه کرد: این نیروی خوشنام پا را فراتر گذاشته و اقدام به طراحی و ساخت هواپیما‌های شکاری بمب‌افکن «صاعقه» و «کوثر» و آموزشی «یاسین» کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نیروی هوایی جهت رسیدن به یک نیروی کارآمد در تراز جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده است، گفت: با تلاش فراوان و همکاری دانشمندان جوان اقدام به ساخت انواع مهمات هواپایه ازجمله موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین، کاربرد‌های گوناگون موشک‌های ضد راداری، بمب‌های نقطه‌زن، نسل جدید موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند، بمب‌های هوشمند دور ایستا با برد بلند، تولید و به‌کارگیری انواع پهپاد با قابلیت‌های مختلف و همچنین ساخت انواع شبیه‌ساز‌ها کرده که طی این سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها در رزمایش‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

فرمانده نهاجا با بیان اینکه «توان نظامی نیرو‌های مسلح ایران و اقتدار عظیم آن برای همسایگان ما و هیچ‌یک از ملت‌های جهان تهدید نبوده، بلکه در برقراری صلح و امنیت و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به کار می‌رود»، تصریح کرد: ما پیشرفت‌های خود را مرهون تدابیر حکیمانه و رهنمود‌های راهبردی فرماندهی معظم کل قوا می‌دانیم که ما را به این باور رسانید که به خود متکی باشیم؛ از این رو ما امروز پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با همدلی و تلاش فرماندهان و متخصصان نیرو‌های مسلح در اوج وحدت عمل برای خلق قدرت هوایی جدید و اعمال آن در همه ابعاد جنگ، در هر نقطه‌ای که تهدیدی در کار باشد، آمادگی لازم را داریم.

امیر نصیرزاده در ادامه با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش آن‌ها به دنیا ثابت کرد که آمریکا نه‌تنها حامی اصلی تروریسم در جهان است، بلکه در کنار رژیم صهیونیستی به تروریسم دولتی نیز تبدیل شده است که با این‌گونه رفتار‌های تروریستی، صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

وی افزود: مردم انقلابی کشورمان در پاسخ به این جنایت، حماسه‌ای عظیم آفریدند و با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع آن شهید والامقام، به آمریکایی‌ها نشان دادند که همواره و در همه حال حامی انقلاب و حافظ دستاورد‌های عظیم آن خواهند بود و این‌گونه رفتار‌های تروریستی را هرگز برنمی‌تابند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران یک دکترین دفاعی است، عنوان کرد: ما به هیچ وجه قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت، اما پاسخ رفتار‌های تروریستی را با قدرت خواهیم داد. ما معتقدیم اسلام دینی است که از صلح و آرامش حمایت می‌کند و انسان‌ها قبل از تجهیز به دانش نظامی باید به سلاح اخلاق و معنویت فراگیر مجهز شوند.

امیر نصیرزاده در پایان تصریح کرد: پیوند مستحکم، منطقی و همه‌جانبه‌ی کشور‌های جهان برای احترام به شخصیت و شأن همه انسان‌ها می‌تواند در یافتن و پیمودن راه علاج افزون‌طلبی موجود در جهان معاصر و سپردن میراث همدلی و جهان بدون جنگ به فرزندانمان تأثیرات عمیقی بر جای بگذارد.

در این مراسم فرمانده نهاجا و همچنین نماینده‌ای از وابستگان نظامی حاضر در ایران به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان نیز بیش از ۳۵ وابسته نظامی حاضر در جلسه عکس یادگاری را با امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده ثبت کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار