حجت‌الاسلام قریشی:

شهادت توفیق الهی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: در دین اسلام شهادت در راه خدا جایگاه بالایی دارد و شهادت یکی از توفیقات الهی است که مقامی بالاتر از آن وجود ندارد.
کد خبر: ۳۸۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ - 11February 2020

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی با عنوان «لاله‌های روشن» در ارومیه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام «سیدمهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، امروز در یادواره شهدای دانش‌آموزی لاله های روشن ضمن تبریک فرارسیدن 22 بهمن و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در دین اسلام شهادت در راه خدا جایگاه بالایی دارد و شهادت یکی از توفیقات الهی است که مقامی بالاتر از آن وجود ندارد و برای همین منظور امامان و بزرگان ما با آرزوی شهادت زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) برای خود و مالک اشتر آرزوی شهادت می‌کرد، افزود: شهادت در نزد ایشان به قدری رفیع و بالامرتبه بود که حضرت علی (ع) شهادت در راه خدا را باارزش‌تر از مرگ در بستر می‌دانست.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نیز با تبعیت از امامان معصوم (ع) همواره آرزوی شهادت می‌کرد‌، ادامه داد: مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی حضور باشکوهی داشتند و همین حضور مردمی نیز از برکات شهادت است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به لزوم توجه ویژه به تربیت فرزندان از دوران نوجوانی تصریح کرد: ذهن نوجوان در سنین پایین‌تر آمادگی بیشتری برای درک مفاهیم و یادگیری دارد پس چه بهتر که از همان کودکی و نوجوانی به آنها آموزش داده شود.

قریشی با بیان اینکه نماز انسان را از آلودگی به بسیاری از گناهان بازمی‌دارد، خاطرنشان کرد: نماز یک راهی برای ارتباط با خداوند است و در روزگاری که برای ملاقات با یک مدیر باید ساعت‌‌‌ها و ماه‌ها منتظر ماند اما خداوندی که مالک تمام هستی است به راحتی راهی را برای ارتباط با خودش بدون تشریفات معمول فراهم کرده است.

وی در پایان با تاکید بر احترام به والدین گفت: بسیاری از علما و بزرگان که به جایگاه بالایی رسیدند این موفقیت را نتیجه دعای خیر والدین می‌دانند که همین موضوع نشان دهنده ارزش بالای احترام به والدین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها