یادداشت/ عصمت دهقانی

شهید «سید فخرالدین رحیمی»، نامی آشنا برای انقلابیون لرستان

در بین چهره‌های تاثیرگذاری که حرکت انقلابی مردم لرستان را هدایت می‌کرد؛ شهید حجت‌الاسلام «سید فخرالدین رحیمی» نامی آشنا برای مردم این دیار به ویژه انقلابیون آن روز‌هاست که مسجد «علوی» شهر خرم‌آباد را پایگاه فعالیت انقلابیون قرار داده بود.
کد خبر: ۳۸۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ - 10February 2020

22 بهمن یادآور روزهای با هم بودن و اتحاد ملت است

گروه استان‌های دفاع‌پرس – عصمت دهقانی؛ سال ۱۳۵۷ سالی فراموش نشدنی در حافظه ملت ایران است. به‌ویژه از ۲۶ دی‌ماه تا ۲۲ بهمن سرشار از حوادثی است که نویدبخش پایان سیطره حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی است. در همان ایام، سست شدن پایه‌های رژیم پهلوی برای همگان ثابت شد.

محمدرضا شاه که دیگر خوب می‌دانست توان مقابله با ملتی را ندارد که در سایه رهنمود‌های پیامبرگونه خمینی بت‌شکن راه خود را پیدا کرده‌اند و در بین این ملت محبوبیتی ندارد؛ در ۲۶ دی‌ماه به همراه همسرش «فرح دیبا» به بهانه مسافرت کشور را به مقصد «مصر» ترک کرد. در همان روز در مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران گفته بود: «مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم. ضمناً گفته بودم پس از این که خیالم راحت شود و دولت مستقر گردد، به مسافرت خواهم رفت. این سفر اکنون آغاز می‌شود و تهران را به سوی آسوان در مصر ترک می‌کنم. امروز با رأی مجلس شورای ملی که پس از رأی سنا داده شد، امیدوارم که دولت بتواند هم به جبران گذشته و هم در پایه‌گذاری آینده موفق شود.»

ساعت ۲ بعدازظهر ۲۶ دی‌ماه بود که خبر فرار شاه از رادیو پخش شد، خبری که موجی از شادی در بین ملت ستمدیده‌ای که سال‌ها طمع تلخ استبداد و زور گویی را چشیده بود، ایجاد کرد. ملتی که دیگر تاب سلطه بیگانگان را بر آب و خاک‌شان نداشتند، راه را برای ادامه مبارزه تا رسیدن به هدف هموارتر دیدند؛ شب و روز برایشان معنا نداشت. با فرار شاه از کشور، فصل جدیدی در حیات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه آغاز شد.

۱۲ بهمن با ورود حضرت امام به کشور، تیتر ماندگار «امام آمد» زینت‌بخش صفحه اول روزنامه‌ها شد. این‌بار با یک گل بهار آمد، ملت تولدی دوباره یافته و از دولت عشق الهی مدد جسته و پیروزی‌شان را از خداوند منان هدیه گرفتند و دل به مهر امامی بستند که استقامتش مثال‌زدنی است. ۲۶ روز بعد از خروج شاه، در ۲۲ بهمن ثمره خون پاک شهدای انقلاب اسلامی به ثمر نشست، مردمی که با هدایتگری‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) طرحی نو درانداختند، طعم شیرین میوه درخت اتحاد و همبستگی را چشیدند.

مردم ولایتمدار و بصیر لرستان که همواره با حماسه و ایمان در برابر ظلم ایستاده‌اند در ایام تظاهرات انقلابی نیز همگام و همنوا با سایرهموطنان در مبارزات انقلابی شرکت کرده و در این راه ۶۹ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

در بین چهره‌های تاثیرگذاری که حرکت انقلابی مردم لرستان را هدایت می‌کرد؛ شهید حجت‌الاسلام «سید فخرالدین رحیمی» نامی آشنا برای مردم این دیار به ویژه انقلابیون آن روز‌هاست که مسجد «علوی» شهر خرم‌آباد را پایگاه فعالیت انقلابیون قرار داده بود. روحیه دشمن‌ستیزی، شجاعت و بی‌باکی، وی را به روحانی مبارزی تبدیل کرد بود که با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود لرزه بر اندام دستگاه طاغوت می‌انداخت. سیدی مجاهد که با روحیه حماسی تمام وجودش را فدای اسلام، قرآن و مکتب و راه امام کرد.

آری، ۲۲ بهمن یادآور روز‌های باهم‌بودن و اتحاد در مقابل گلوله و باروت و یادآور اتحادی مثال‌زدنی است که لر، کرد، عرب، بلوچ، فارس و همه و همه را زیر پرچم انقلاب اسلامی ایران جمع کرد. ۲۲ بهمن یادآور گلستان شدن آتش نمرود زمان برای امام مهربانی‌ها و فرصتی برای مرور آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهداست؛ و حالا بوی بهار در کوچه و خیابان‌های شهرمان طنین‌انداز شده است و نسیم سبز آزادی شوق وزیدن دارد، هرچند یوم الله ۲۲ بهمن امسال برای ما حال و هوای دیگری دارد؛ امسال سردار دل‌ها «حاج قاسم سلیمانی» در بین ما نیست و مصادف شدن اربعین شهادت این مجاهد فی سبیل‌الله با ۲۲ بهمن، شور حضور در راهپیمایی این روز را برای همگان چندین برابر کرده است.

آری، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گام‌هایمان را با صلابت‌تر و محکم‌تر از همیشه برمی‌داریم و هم عهد می‌شویم که تا آخرین قطره خون‌مان پیرو ولایت مطلقه فقیه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار