یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

اقتدار ملی؛ مشارکت همگانی

مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی کشور به‌ویژه انتخابات نمایانگر اقتدار ملی است، آنها باید به دور از مشکلات جامعه پای صندوق‌های رأی حضوری گسترده و با بصیرت داشته باشند تا این مشارکت تبدیل به برگ‌زرینی از مردم‌سالاری دینی شود.
کد خبر: ۳۸۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰ - 11February 2020

اقتدار ملی؛ مشارکت همگانیگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ ۱۱ روز دیگر یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین امتحان‌های کشورمان شروع می‌شود.

حضور میلیونی ملت ایران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرایط امروز کشور بسیار مهم است؛ زیرا دشمنان همچون گذشته زودتر از موعد انتخابات جنگ روانی خود را علیه ملت ایران شروع کردند.

آنها با دلارهای نفتی برخی از کشورهای مرتجع عربی و با استفاده از حربه های مختلف به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات هستند و برای رسیدن به اهدافشان هر روز با شیوه های جدیدی نقشه های خود را با حضور کارشناس نماها مطرح می کنند.

مشارکت مردم در صحنه های سیاسی کشور به ویژه انتخابات نمایانگر اقتدار ملی است. این موضوع آنقدر مهم است که رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند: «حضور مردم در انتخابات کشور را بیمه می‌کند؛ همچنین ایشان در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم گفتند: انتخابات برای کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است: اولاً انتخابات اگر پرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوقهای رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده‌ی امنیت کشور است، برای خاطر اینکه دشمنانی که کشور را، ملت را تهدید میکنند، از پشتوانه‌ی مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ بله، از موشک ما هم میترسند اما از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیشتر میترسند. حضور در انتخابات نشان‌دهنده‌ی پشتوانه‌ی مردمی از نظام است، به همین دلیل موجب امنیت است.»

ایشان همچنین تاکید کردند: «انتخابات نشان‌دهنده‌ی عزم و اقتدار ملت ایران است. خب، گرفتاری‌هایی وجود دارد در کشور؛ خود آنها هم می‌دانند. این تحریمهای آنها، به اضافه‌ی بعضی از کم‌کاری‌هایی که خود ما داریم، مشکلاتی برای مردم درست کرده، مردم گلایه‌هایی دارند، با وجود این، چون پای انتخابات در میان است، چون پای آبروی نظام در میان است، چون پای امنیت کشور در میان است، مردم می‌آیند وسط میدان؛ این نشان‌دهنده‌ی عزم ملی، اقتدار ملی و بصیرت ملی است.»

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همگان تمام کرده است، مردم باید به دور از مشکلات جامعه پای صندوق‌های رأی حضوری گسترده و با بصیرت داشته باشند، حضوری که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خواهد بود.

همچنین مجلس شورای اسلامی که در آینده شکل خواهد گرفت باید مقتدرانه در مقابل استکبار و ایادی منطقه ای آنها با اقتدار ایستادگی کرده و با پشتیبانی ملت انقلابی با هر آنچه در توان دارد باید برای تامین حقوق حقه ملت ایران در عرصه بین المللی تلاش کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخابات پس از 40 سالگی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، که مشارکت فعال مردم می‌تواند تبدیل به برگ‌زرینی از مردم سالاری دینی شود.

با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و مهم بودن انتخابات آینده، کاندیداهای نمایندگی هم باید تلاش خود را برای شکل گرفتن مجلسی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی و شأن ملت ایران مضاعف کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار