دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا:

ایران قلب تپنده اسلام از نظر فکری و فرهنگی است

سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» با بیان اینکه به عنوان پاسداری قدیمی و معلم جغرافیای سیاسی می‌گویم موقعیت جغرافیایی ایران در جهان بی نظیر است، گفت: ایران قلب جغرافیای جهان و قلب تپنده اسلام از نظر فکری و فرهنگی است.
کد خبر: ۳۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 11February 2020

ایران قلب تپنده اسلام از نظر فکری و فرهنگی است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهر بوشهر اظهار داشت: مردم قهرمان بوشهر امروز به همراه اقیانوس چندین میلیونی ملت ایران در راهپیمایی انقلاب، پشتوانه بالندگی و اقتدار ایران اسلامی را فراهم کردند.

وی گفت: امروز مصادف است با چهلمین روز شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام و چهره مقاومت بین الملل سردار شهید سلیمانی و شما مردم شهیدپرور بوشهر با حضور پرشور خودتان پرچم ضد تروریستی را برافراشتید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه شما جوانان و زنان و مردان هوشمند و زحمتکش بوشهر هر ساله با حضور آگاهانه و با بصیرت انقلابی در راهپیمایی حماسه‌ای ماندگار به ملت‌های آزادی خواه جهان نشان داده اید، خاطرنشان کرد: راهپیمایی باشکوه در بوشهر و دیگر نقاط کشور نمایش حماسه بلوغ سیاسی و تجلی اراده الهی و غیرت دینی و مقاومت ملی مردم ایران است.

وی با اشاره به اینکه این حضور نشان می دهد که فشارهای حداکثری تحریم‌ها و عملیات روانی به رهبری امریکا نتوانسته میان مسئولان و مردم فاصله بیندازد، گفت: خود را برای حماسه‌ای دیگر یعنی انتخابات و مشارکت در سرنوشت کشور آماده کنید.

سرلشکر صفوی با اشاره به شرایط منطقه تصریح کرد: به طور حتم افغان‌ها آمریکایی‌ها را از افغانستان بیرون می‌کنند؛ آمریکایی‎‌هایی که نه تنها امنیت و رفاه را برای افغان‌ها به ارمغان نیاوردند بلکه کشت موادمخدر را 50 برابر کردند و ثروت افغانستان را به غارت بردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دولت جدید عراق باید مصوبه پارلمان برای بیرون کردن آمریکایی ها را اجرا کند افزود: همه نیروهای عراق بر خروج آمریکا از کشورشان متفق القول هستند.

وی با اشاره به اینکه پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در در ادلب سوریه به سمت شرق فرات برای بیرون کردن نیروهای بیگانه به آزادی شرق فرات منجر خواهد شد اظهار داشت: مصر، سودان و فلسطین با طرح معامله قرن مقابله می کنند و صهوینیست‌ها روزهای سختی را در پیش خواهند داشت.

سردار صفوی گفت: یمنی‌ها پس ازپنج سال مقاومت و تقدیم هزاران شهید و ویران شدن زیرساخت‌ها نگذاشتند کشورشان تصرف شود و نیروهای متجاوزمجبورند عقب نشینی کنند. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه یمنی‌ها امیدوارند که با خروج متجاوزان، سرنوشت کشورشان را خودشان تعیین کنند خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی جبهه مقاومت به رهبری ایران و حضور عراق، سوریه، لبنان و یمن و برخی کشورهای دیگر مانند روسیه و ترکیه در حال پیروزی است

سردار سرلشکر صفوی سپس به فرصت‌ها و چالش‌های ملی اشاره کرد و گفت: مردم چالش‌ها را بهتر می‌دانند و در زندگی روزه احساس می‌کنند پس من به فرصت‌ها می‌پردازم.

وی ادامه داد: فرصت اول این است که به فضل الهی، نگاه ویژه معصومان (ع)، صبر ۴۱ ساله مردم ومسئولان، رهبری‌های 10 ساله امام راحل و هدایت‌های ۳۰ ساله رهبر انقلاب و تلاش دولت‌های خدمتگزار، روند‌ها و رویداد‌های غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه ثبات امنیتی و سیاسی نیرو‌های مسلح ایران برای تامین امنیت پایدار ایران و غرب آسیا از خلیج فارس تا دریای مدیترانه امتداد یافته است اظهار داشت: این امنیت و قدرت نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسئولان و برنامه ریزان در چند سال آینده است.

وی دومین فرصت کشور را فرصت طلایی موقعیت جغرافیایی ایران خواند و افزود: ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی کم نظیر، وجود منابع طبیعی سرشار و ۱۵ کشور همسایه که ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند، بازار چند میلیارد دلاری برای صادرات غیر نفتی دارد و امریکا در این شرایط نمی‌تواند ایران را محاصره اقتصادی کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان کرد: ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۶ هزارکیلومتر مرز زمینی ارتباط خود را نه تنها با همسایگان که با تمام جهان می‌تواند تعامل اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

سردار صفوی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، شیلات، تجارت و صیادی، افزود: بوشهر از فرصت‌های زیادی به عنوان قطب فرهنگی تمدنی و برخوردار است و امیدواریم با داشتن سواحل زیبا و پیشرفت‌های صورت گرفته بتواند در نوروز میزبان تعدادزیادی گردشگر باشد.

وی با بیان اینکه به عنوان پاسداری قدیمی و معلم جغرافیای سیاسی می‌گویم موقعیت جغرافیایی ایران در جهان بی نظیر است اظهار داشت: ایران قلب جغرافیای جهان و قلب تپنده اسلام از نظر فکری و فرهنگی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اسلام ناب محمدی را الهام بخش خواند و بیان کرد: وهابیت و اسلام ترکیه‌ای نمی‌تواند الهام بخش باشد بلکه اسلامی که در ایران تشکیل حکومت داده برای ملت‌های اسلامی راهنما و راهگشاست.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند با همگرایی دسته جمعی دولت‌های منطقه در پیدایش تشکل‌های اقتصادی سیاسی و گردشگری نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد افزود: برنامه ریزان کشور در حال تدوین سند ملی آمایش سرزمینی تا ۱۴۲۴ هستند و این ظرفیت‌های کشور را در این سند لحاظ می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سومین فرصت را وجود زیربنا‌های علمی و تعداد و دانشگاه و مراکز علمی عنوان کرد و تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون دانش آموخته دانشگاهی داشته‌ایم و اکنون بیش از ۴.۵ میلیون دانشجو داریم. در استان بوشهر نیز اکنون ۵۲ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

سردار صفوی با بیان اینکه ۱۰۰ هزارعضو هیات علمی اکنون داریم که باید از این ظرفیت علمی برای حل مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و توسعه استفاده شود گفت: قدرت نرم ایران اسلامی مرز‌ها و سرزمین‌های جدید را در می‎نورد و آرز‌های مسلمانان را محقق می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه این قدرت برای آمریکا و صهیونیست‌ها شکست به همراه داشته است اظهار داشت: ملت‌های مسلمان امروز به راهپیمایی چشم دوخته‌اند و وفاداری مردم را به نظام سیاسی، انقلاب، قرآن و رهبری را می‌بینند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا و شیطان‌های کوچک از عظمت مردم ایران دچار تحیر شده اند؛زیرا هر چقدر تحریم‌ها را اضافه می‌کنند بر پیروزی و استقامت ملت افزوده می‌شود گفت: سرانجام پیروزی از جانب اسلام و قرآن و از آن ملت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار