دادستان کل کشور:

برای حل مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی هستیم

حجت‌الاسلام جعفر منتظری با تأکید بر اینکه مسئولان باید لباس رزم بپوشند،‌ گفت: برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور نیازمند مدیریت جهادی هستیم.
کد خبر: ۳۸۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ - 11February 2020

قدرت نظامی انقلاب به حدی رسیده که آمریکا نمی‌تواند با آن رویارو شود/ با لباس اتوکشیده نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد جعفر منتظری» در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم قم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید سلیمانی سوخت موشکی بود که به مرکز نظامی آمریکا در عین‌الاسد شلیک شد و این حضور، این پیام بزرگ را به استکبار و دشمنان انقلاب می‌رساند که همچون سوخت موشکی است که توطئه‌های دشمن را در عرصه‌های مختلف نابود می‌کند.»

دادستان کل کشور گفت: حضور حماسی مردم در روز ۲۲ بهمن و در طول چهل‌ویک سال پس از پیروزی انقلاب در هرسال توطئه‌های دشمن را به‌یک‌باره نابود کرده و می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تقدیر الهی این بوده که چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی مقارن با ۲۲ بهمن باشد، ادامه داد: با شهادت این سردار رشید اسلام، مردم صحنه‌هایی آفریدند که تاریخ نمونه آن را نمی‌تواند پیدا کند.

منتظری بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی با خدا معامله کرد، زندگی حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق روشن و بین مجاهد فی سبیل الله بود، کسی که با خدا معامله کند خداوند متعال این‌گونه عشق و محبت و علاقه او را در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: کسی که در راه امام حسین (ع) قدم برمی‌دارد و کسی که زوایای مختلف زندگی او بر بسیاری پوشیده است، چگونه می‌شود که شهادت این سردار بزرگ این‌گونه در دل مردم تأثیر می‌گذارد؟

وی با بیان اینکه ثمره مجاهدت شهدا را امروز در حضور حماسی مردم شاهد هستیم، عنوان کرد: کلام مقام معظم رهبری در خطبه‌های اخیر نماز جمعه همه راهبرد‌ها را در یک جمله بیان فرموده‌اند؛ که باید «قوی شویم»؛ باید در دل آحاد ملت و فرد فرد مردمی که دل به زندگی مسالمت‌آمیز در این کشور بسته‌اند نقش ببندد.

منتظری تأکید کرد: اگر امت اسلامی در برابر دشمن قوی بود و اگر به این آیه قرآن کریم عمل کرده بودند آیا شاهد این‌همه جرم و جنایت در کشور‌های اسلامی بودیم؟ چرا این جرم و جنایات در سایر مناطق اروپا، شرق آسیا، منطقه آفریقا و بسیاری از نقاط جهان را یا نمی‌بینیم و یا به‌ندرت و اندک شاهد هستیم، اما در غرب آسیا شاهد این همه جرم و جنایت هستیم.

دادستان کل کشور ابراز کرد: ناامنی‌ها، ظلم، جرم و جنایتی که استکبار جهانی در غرب آسیا به کار می‌برند آیا غیرازاین است که آن‌ها به دنبال نابود کردن اسلام و خاستگاه اسلام ناب یعنی ایران اسلامی هستند.

منتظری با اشاره به توطئه افکنی‌های دشمن در طول چهل‌ویک سال انقلاب اسلامی گفت: امروز شما ملت شاهدید که دشمن برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی و خصوصاً برای ضربه زدن به محور اصلی این نظام، یعنی جایگاه ولایت فقیه از هیچ تلاشی و کاری که برایشان امکان داشته باشد، دریغ نمی‌کند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال از بین بردن ستون خیمه است، مطرح کرد: امروز این بنی‌امیه‌های منطقه و غیر منطقه به دنبال آن هستند که این محوریت را در نظام جمهوری اسلامی تحریف کنند، اما ملت ما از مصادیق زیبای امیرالمؤمنین (ع) بهره برده و اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند؛ پرچم این مبارزه را به دوش نمی‌گیرد مگر اینکه دارای سه خصلت بصیرت، صبر در برابر مشکلات و عالم به مواضع حق باشد.

منتظری یکی از آسیب‌های جامعه امروز را انحراف افکار مردم توسط برخی برشمرد و گفت: انسان باید مواضع حق را بشناسد، امروز باید ملت بزرگ ما با دلی پر از امید و تلاش، خود را از این حوادث و پیشامد‌هایی که در کشور پیش می‌آید به سرمنزل مقصود برساند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه نگاه به غرب جز خسران برای مردم نتیجه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: ما از مذاکره با آمریکا هیچ سودی نبرده‌ایم، کشوری را نشان دهید که اگر وارد حلقه آمریکا شده این کشور توسعه‌یافته و پیشرفت کرده است. برای نمونه، عربستان سعودی که یک کشور اسلامی است و اسلام از آنجا برخاسته کارش به‌جایی رسیده که یک عنصر خبیث مثل ترامپ او را به گاو شیرده تعبیر می‌کند.

وی ادامه داد: این ملت بصیر و رشید با حضور خود و با شعار‌های کوبنده خودش در طول چهل‌ویک سال نشان داده و می‌دهد که هرگز زیر بار استعمار غرب نرفته و نمی‌رود.

منتظری موضع امام و رهبری معظم انقلاب را حق دانست و تصریح کرد: مدیریت کشور باید یک مدیریت جهادی شود، اگر بخواهیم مشکلات خود در زمینه‌های مختلف را حل کنیم تنها راهش این است که مدیران اقتصادی و فرهنگی، مدیران جهادی باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف مطرح کرد: در قدرت نظامی انقلاب اسلامی در جایگاهی قرار گرفته که آمریکای جنایتکار نتوانسته با آن به مقابله بپردازد.

وی تاکید کرد: کشوری که در دوران جنگ حتی از داشتن سیم خاردار محروم بود به این جایگاه مهم نظامی رسیده است، اما چرا باید در حوزه اقتصاد بلنگیم، آیا دلیلش این نیست که از مواضع رهبری معظم انقلاب فاصله گرفته‌ایم؟ دولتمردان اقتصاد با لباس اتوکشیده نمی‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، باید مدیریت در دست مدیران جهادی باشد تا بتوان مشکلات اقتصادی را حل کرد.

منتظری در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی و انتخاب درست مردم سبب تشکیل مجلسی قوی خواهد شد، چرا باید صلاحیت ۶۰ نفر از نمایندگان ما تأیید نشود حرف‌هایی داریم که نمی‌توان زد چراکه دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار