معاون فرهنگی لشکر فاطمیون:

سردار سلیمانی به پیروزی جبهه حق ایمان راسخ داشت

حجت‌­الاسلام گنابادی­‌نژاد گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که به صورت مستمر در جبهه‌ مقاومت حضور داشت هیچگاه کلمه مأیوس کننده‌ای بر زبان جاری نکرد، این ویژگی نشان از عمق اعتقاد این مجاهد جهان اسلام به پیروزی حق علیه باطل داشت.
کد خبر: ۳۸۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ - 11February 2020

به گزارش دفاع‌­پرس از مشهد، حجت‌­الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی لشکر فاطمیون و رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در دیدار با خانواده شهید «رضا بخشی» جانشین لشکر فاطمیون اظهار داشت: برای تعریف شهید و شهادت عبارت‌های بسیاری وجود دارد اما خداوند در قرآن کریم با بیان چهار ویژگی به‌صورت کامل شهید و شهادت را تبیین فرموده است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم در خصوص محل حضور شهدا پس از شهادت، حضور ابدی و کسب رزق نزد خداوند بشارت داده‌ شده است و از این ‌جهت هدف مسیر توحیدی مشخص و روشن است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: قرآن کریم شهدا را زنده معرفی کرده است و این نکته را عملاً در عصر حاضر می‌توان دید. مدیریت و اثربخشی شهید رضا بخشی در توسعه فرهنگ شهادت‌طلبی در مسیر الهی پس از شهادتش افزایش داشته است.

گنابادی­‌نژاد تصریح کرد: درس ایستادگی و فرهنگ شهادت‌طلبی ضامن امنیت و آرامش کشور شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده شهدا یادآور شدند اگر شهدای مدافع حرم نبودند تمامی مناطق شیعه‌نشین و اسلامی به قتلگاهی برای ساکنان آنها مبدل می‌شد.

این مسئول ابراز داشت: پیام شهدا نیز از جمله مواردی است که قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) آن را تبیین کردند. پیام خانواده‌های شهدا همان پیام حضرت زینب (س) در مقابل ابن‌زیاد است که فرمود «به ‌جز زیبایی چیزی نمی‌بینم». خانواده شهدا پس شهادت عزیزانشان پرچمدار استقامت و روشنگری مسیر شهدا هستند.

معاون فرهنگی لشکر فاطمیون بیان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از ارزشمندترین شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اسلامی 40 سال لباس رزم علیه دشمنان اسلام را بر تن داشت و دشمن را در هر مسیری که به موفقیت فکر می‌کرد با شکست مواجه کرده بود. جایگاه و تأثیرگذاری سیدالشهدای مقاومت در دفاع از مرزهای جبهه مقاومت اسلامی، امروز بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند اگر توطئه داعش خنثی نمی‌شد چه آینده‌ای در انتظار مکتب اسلام و سرزمین‌های اسلامی بود.

گنابادی‌­نژاد ادامه داد: اگر دلاوری‌ها و تلاش‌های شهدای مدافع حرم را برای اعتلای کلام حق دنبال کنیم به اهمیت حضور مجاهدان در جبهه مقاومت اسلامی بیشتر پی خواهیم برد.

وی در پایان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که به صورت مستمر در جبهه‌ مقاومت حضور داشت هیچگاه کلمه مأیوس کننده‌ای بر زبان جاری نکرد، این ویژگی نشان از عمق اعتقاد این مجاهد جهان اسلام به پیروزی حق علیه باطل داشت.

در پایان این دیدار که جمعی از خانواده‌­های شهدای مدافع حرم و رزمندگان لشکر فاطمیون حضور داشتند پرچم حرم حضرت ابوالفضل (ع) و مداحی ذاکر اهل‌بیت (ع) سید حسین حسینی محفل را متبرک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها