برگزاری مراسم سالگرد عروج حجت‌الاسلام «ضابط» در قم

مراسم سالگرد عروج علمدار روایتگری حجت‌الاسلام «عبدالله ضابط» امشب در موسسه روایت سیره شهدای قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ - 12February 2020

برگزاری مراسم سالگرد حجت الاسلام ضابط در موسسه روایت سیره شهدابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم شانزدهمین سالگرد عروج علمدار روایتگری حجت‌الاسلام «عبدالله ضابط» به همت موسسه روایت سیره شهدای قم برگزار می‌شود.

در این مراسم که در قالب دوازدهمین جلسه از سری نشست‌های لاله پژوهی سیره شهدا برگزار می‌شود، حجج‌الاسلام ماندگاری، قرائی، نادم و مهدی فندرسکی سخنرانی و خاطره‌گویی خواهند کرد.

مراسم فوق امروز ساعت ۱۸:۳۰ در موسسه روایت سیره شهدا واقع در میدان بسیج قم، انتهای خیابان حجت‌الاسلام ایرانی برگزار می‌شود.

عبدالله ضابط متولد سال ۱۳۴۱ در مشهد مقدس بود و پس از اخذ دیپلم به صورت جهشی در رشته تجربی، در سن ۱۶ سالگی جهت تحصیل در رشته شیمی به هندوستان عزیمت کرد و پس از ۶ ماه همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و به فعالیت‌های انقلابی و مذهبی مشغول شد.

در سال ۱۳۵۸ در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل شد. پس از آن با نظر به لیاقتش به عضویت شجره طیبه سپاه در آمد و با توجه به علاقه شدید به تحصیل در مرکز مدیریت و آموزش سپاه قم (دانش سرای عالی شهید محلاتی) مشغول به تحصیل شد.

وی همزمان با تحصیل و انجام وظایف ماه‌ها در مناطق عملیاتی حضور داشت. در حوزه علمیه قم نیز در کنار تهذیب نفس از خرمن اساتید گرانمایه همچون آیات عظام استادی، تبریزی، شب زنده‌دار، خاتم یزدی و… کسب فیض کرد. با توجه به علاقه وافر وی به امر تبلیغ و نیز نفس معنوی و هنرمندی در خطابه داشت طی سفر‌های زیادی به نقاط مختلف کشور و بعضی کشور‌های منطقه به ترویج معارف تشیع و هدایت انسان‌های تشنه حقایق پرداخت.

ضابط در سال ۷۹ مجموعه تفحص سیره شهدا را پایه‌گذاری کرد و به تربیت سفیران نور و هدایت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و سرانجام روز ۲۹ بهمن ۸۲ در بازگشت از جلسه تبلیغی در جاده بابل بر اثر تصادف به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها