اولین همایش روحانیون رزمنده استان گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام «میثم زحمتکش» گفت: اولین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر گیلان شنبه (۲۶ بهمن) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ - 12February 2020

حجت‌الاسلام «میثم زحمتکش» مسئول روحانیت در دفاع مقدس گیلان در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به برگزاری اولین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر استان با عنوان «عالمان مجاهد» اشاره و اظهار داشت: این گردهمایی ساعت ۹ صبح روز شنبه (۲۶ بهمن) در دانشگاه آزاد اسلامی رشت با سخنرانی حجت الاسلام «حیدر مصلحی» ریاست سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کشور برگزار خواهد شد.

مسوول روحانیت در دفاع مقدس گیلان یکی از اهداف این مراسم را جمع آوری اسناد روحانیون رزمنده گیلان برای چاپ و انتشار به صورت تابلو عکس دانست و افزود: جمع آوری خاطرات، دلنوشته ها، وصیتنامه‌ها و دیگر آثار مکتوب دوران دفاع مقدس روحانیون گیلانی برای انتشار در کتاب ها و نشریات استان است.

زحمتکش آشنایی بیشتر با مهارت های روحانیون رزمنده گیلانی در عرصه روایتگری و معرفی آنها به مدارس و دانشگاه های استان را برای روایتگری و برنامه های مربوط به د‌فاع مقدس با اهمیت دانست و اضافه کرد: آشنایی با مهارت هایی در بحث تألیف کتب، مقالات دانشنامه‌ای، ویراستاری برای تدوین و تألیف شمار زیادی از کتاب هایی که در حفظ آثار دفاع مقدس گیلان هر ساله چاپ می شود از دیگر اهداف این مراسم است.

اولین همایش روحانیون رزمنده استان گیلان برگزار می‌شود

وی در ادامه همکاری دستگاه هایی همچون دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،  سازمان بسیج طلاب، اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان،  اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای استان را در پیشبرد اهداف و برنامه های روحانیون رزمنده دفاع مقدس لازم و ضروری دانست و گفت: تاکنون بانک اطلاعات ۴۰۰ نفر از روحانیون رزمنده وایثارگر دفاع مقدس و طلاب  مدافع حرم استان گیلان به ثبت رسیده است.

زحمتکش اضافه کرد: همچنین ما تعداد زیادی رزمنده روحانی گیلانی داریم که از مشهد مقدس و قم و سایر استان ها، راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شده اند و باید به این بانک اطلاعات اضافه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان گیلان ۱۵۲ شهید روحانی داریم که با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، یادآور شد: در میان رزمندگان روحانی گیلان، ۴ آزاده سرافراز حضور دارند و همچنین ۲ روحانی اهل سنت از جمله رزمندگان دفاع مقدس استان هستند. زحمتکش تصریح کرد: تعداد بالایی از این روحانیون رزمنده از اساتید  برجسته حوزه علمیه و دانشگاه هستند و در قم، مشهد، تهران و همچنین در استان فعالیت علمی تخصصی در حوزه های مختلف علوم انسانی از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت اسلامی، فقه و فلسفه دارند.

وی افزود: شماری از این روحانیون نیز از اساتید برتر یا عضو هیئت علمی دانشگاه های برجسته کشور هستند و تألیفات متنوعی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تئوری پردازی حل مشکلات اجتماعی با اصل عمل به فرهنگ انسان ساز دین اسلام دارند که از جمله برکات این یادگاران ارزشمند دفاع مقدس است.

زحمتکش گفت: حتی برخی از روحانیون رزمنده دفاع مقدس گیلان در دفاتر مراجع عظام تقلید در قم مشغول پاسخ به سوالات شرعی و شبهات دینی و قرآنی می باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار