حجت‌الاسلام شیرازی:

سردار سلیمانی در مسیر مقاومت لحظه‌ای تردید نکرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: ایمان شهید سلیمانی، عین‌الیقین بود و لحظه‌ای در راه ولایت و مقاومت علیه دشمن تردید نکرد.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ - 13February 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» و همرزمانش، با حضور آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار خراسان رضوی، حجت‌­الاسلام «علی شیرازی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، جمعی از کارکنان نیروهای مسلح مستقر در مشهد و زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام شیرازی در این مراسم اظهار داشت: اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم پیرو راه سردار سلیمانی هستیم و نخواهیم گذاشت چراغی را که این سردار شهید افروخته کم‌ فروغ شود.

وی افزود: نیروی‌ قدس سپاه پاسداران و جبهه مقاومت با تمام وجود ایستاده‌اند تا انتقام سختی از دشمنان بگیرند. سیلی اول را زدیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند انتقام سختی در راه است.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه در ادامه به ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: ایمان به قرآن، ایمان به پیامبران، ایمان به عدالت و ایمان به ولایت فقیه در وجود سردار سلیمانی شعله‌ور بود.

شیرازی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، سردار سلیمانی شاگرد مکتب امام (ره) بود و این شهید بزرگوار تا آخرین لحظه از امام و پیشوای خود پشتیبانی و دفاع کرد؛ بر همین اساس باید از سردار سلیمانی درس خداشناسی، ولایتمداری، تواضع، اخلاص، ایثار و شهادت را آموخت.

وی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی جانش را برای عمل به تدبیر مقام معظم رهبری فدا کرد، ادامه داد: سردار سلیمانی فدایی ولایت بود. در جلسه‌ای که با این شهید بزرگوار داشتم، این مطلب را بیان کرد که من از رهبر معظم انقلاب چیزهایی دیده‌ام که حاضر نیستم هیچکس را برای خودم جایگزین ایشان کنم.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با خواندن بخشی از وصیت‌نامه سردار سلیمانی تأکید کرد: شهید با دشمنانی که قصد داشتند امنیت ایران را خدشه‌دار کنند شبانه‌روز مبارزه کرد. ایمان شهید سلیمانی، عین‌الیقین بود و لحظه‌ای در راه ولایت و مقاومت علیه دشمن تردید نکرد.

شیرازی یادآور شد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌خواستند نشان ذوالفقار را به عنوان بالاترین نشان در نیروهای مسلح به سردار سلیمانی اعطا کنند، این شهید بزرگوار رسانه‌ای نشدن مراسم را شرط خود برای پذیرش آن دانست. سردار سلیمانی با همین روحیه، توصیه کرده بود که روی سنگ قبرش عبارت سرباز قاسم سلیمانی ذکر شود.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: هجرت از نفس، اولین هجرت بزرگ این شهید عالی مقام بود. دومین هجرت او، هجرت به هر جایی از جهان که به او نیاز داشت؛ اگر به زندگی شهید سردار سلیمانی نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که او در طول حیات 40 ساله انقلاب مدت زمان کوتاهی در خانه به سر برد.

شیرازی افزود: سردار سلیمانی هیچ‌گاه نسبت به مسائل کشورهای همسایه همچون سوریه، عراق، افغانستان یا لبنان بی تفاوت نبود. این شهید بزرگوار در جنگ 33 روزه لبنان، 40 روز آرام و قرار نداشت تا پرچم پیروزی را در لبنان برافراشت و بعد به کشور بازگشت.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی 20 سال در معرض تهدید جدی آمریکایی‌ها بود؛ آن روزی که عماد مغنیه را به شهادت رساندند، هدف اصلی سردار سلیمانی بود. زمانی که هواپیمای این شهید در دمشق فرود می‌آمد، تروریست‌ها در پشت دیوارهای فرودگاه بودند اما مشیت الهی بر آن بود که سردار سلیمانی به شهادت نرسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان گفت: سردار سلیمانی عاشق و شیفته حضرت زهرا (س) بود و خداوند مقدر کرد تا در 13 دی‌ماه 98 در عراق به شهادت برسد. شهادت این شهید والامقام قبل از شهادت حضرت زهرا (س) بود و چهلمین روز شهادت او قبل از تولد حضرت زهرا (س) بود.

براساس این گزارش، حضور پیکر مطهر شهید گمنام 17 سال که در سال 1361 در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده بود به مجلس معنویت خاصی بخشید. پیکر این شهید دفاع مقدس پس از حضور در مراسم اربعین شهادت سردار سلیمانی و طواف در حرم امام مهربانی‌ها به معراج شهدای تهران منتقل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار