نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

گرامی‌داشت یاد شهدا سبب ایجاد روحیه شهادت‌طلبی و ایثار در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» گفت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و مقاومت را در جامعه حفظ می‌کند.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ - 13February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، مدیرکل و کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

 حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه از زمان حکومت پیامبر تلاش‌های زیادی شد تا حکومت ولایی شکل بگیرد و حکومت‌های طاغوتی کنار برود، اظهار داشت: شیعه در طول تاریخ همواره خون و جان می‌داد، زخم می‌خورد و به زندان می‌رفت تا اینکه حکومت‌های شیعی به‌ویژه در کشور ایران از زمان صفویه شکل گرفت.

وی افزود: با وجود تمام تلاش‌هایی که برای ترویج دین طی سالیان متمادی انجام شد، رژیم پهلوی که از ناحیه غرب در زخم‌ها و رنج‌های ما فرو رفته بود شمشیر را مقابل دین کشید و اگر تا قبل از آن با ذلت‌ها، نداری‌ها و نفوذ استعمار روبرو بودیم در دوران طاغوت درد دین هم به آن اضافه شد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه بخش از خونخواهی ما علیه طاغوت خونخواهی دین بود، گفت: با این شرایط، نهضت امام خمینی (ره) شروع شد و شهدای زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی دادیم با وجود این، دشمن دوباره از پای ننشست و آمد که این نظام نوپا را سرنگون کند و از ریشه برکند اما شیرمردانی چون شهدا و رزمندگان ایستادند و در شرایط سخت از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

حسینی بیان کرد: مانند قبل از انقلاب که همه آمدند و ریشه شجره خبیثه پهلوی را از بین بردند، در هشت سال دفاع مقدس نیز روحیه شهادت‌طلبی و ایثار در مردم جوشید و خرشید و طوفان ایجاد کرد و همین روحیه ماشین جنگی دشمن را در گل فرو برد و بعدها دیدیم که صدام و لشکریانش چگونه به بدترین شکل، ذلت و خواری کشیدند و در تاریخ محو شدند.

وی عنوان کرد: ما در گذشته مستعمره بودیم اما امروز پنجه در پنجه استکبار جهانی داریم و کمر آمریکا را شکسته‌ایم و چیزی که این عظمت و قدرت را در نظام ما ایجاد کرده این ملت و حضور مردم و خون شهدا بوده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا خونشان را دادند تا این عظمت خلق شد و این از وعده‌های الهی است که اگر کسی جهاد کرد راه‌های پیشرفت را به رویش باز کرده و او را یاری می‌دهد.

حسینی بیان کرد: برای باقی ماندن این روحیه در میان مردم باید یاد و خاطره شهدا را گرامی و عزیز بداریم زیرا یاد و خاطره شهدا روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و مقاومت به انسان می‌بخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار