تولیت آستان قدس رضوی:

دشمن در مقابل نظامی که دارای پایگاه مردمی است عقب نشینی می‌کند

آیت‌الله «احمد مروی» با بیان اینکه دشمن در برابر نظامی که مردم پشتیبان او باشند و دارای پایگاه مردمی است عقب نشینی می‌کند، گفت: حضور تک تک مردم در صحنه‌های انقلاب، راهپیمایی‌ها و انتخابات باعث ناامیدی دشمن می‌شود.
کد خبر: ۳۸۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 13February 2020

دشمن در مقابل نظامی که دارای پایگاه مردمی است عقب نشینی می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سومین روز ارتحال آیت‌الله طبرسی در مصلای ساری برگزار شد، اظهار داشت: پیغمبر اسلام مردم را به زمین تشبیه کرد و انسان را دارای استعداد و توانایی و قدرت رشد و شکوفایی دانست که اگر از این قدرت و توانایی استفاده کند و به مراتب عالی انسانیت برسد ارزشمند است.

وی افزود: انسانی که از استعدادها، توانایی‌ها و ظرفیت خدادادی برای رشد و کمال انسانی بی‌بهره باشد پشیزی ارزش ندارد و مثل زمین شوره زاری است که نه قابل کشت و نه سکونت و قابل بهره‌برداری است.

آیت الله مروی ادامه داد: انسان مخلوق خدا، پدیده الهی، اشرف و اکرم مخلوقات است و خدا به بنی آدم کرامت و فضیلت داده است و آن انسانی که از فضیلت‌های الهی و قدرتی که خدا به او داده است در مسیر رشد و تعالی خود قدم بردارد ارزشمند است.

وی با بیان اینکه پیغمبر اکرم و قرآن راه سعادت انسان را در علم و عمل دانستند، گفت: کسی که در مسیر علم قدم بردارد و برای کسب علم و دانش حرکت کند ملائکه بالهایش را در زیر قدم‌هایش می‌گسترانند و بر این عمل افتخار می‌کنند.

آیت الله مروی با بیان اینکه اسلام ارزش علم را بالا می‌داند و به تعظیم و تکریم عالم توصیه می‌کند، افزود: نگاه کردن به صورت عالم ثواب و حسنه دارد.

وی با بیان اینکه همه اعمال ما در قیامت به اندازه علم و دانش ماست و اعمال ما را با کمیت نمی‌سنجند، گفت: سنجه اعمال، علم و دانش است و کسی علمش وزن پیدا می‌کند که دارای علم و دانش نزدیک به خدا باشد و لذا همه اعمال مترتب با علم و دانش و معرفت است.

این مسئول با بیان اینکه با علم باید خدا را شناخت و عبادت کرد و مطیع خدا بودن نیازمند حرکت در مسیر علم است، ادامه داد: هیچ عملی به اندازه دانش و علم دینی و متعالی مورد توجه و تاکید قرار نگرفته است و در این باره هزاران روایت داریم چون تعالی انسان با علم است و با دو بال علم و عمل انسان می‌تواند رشد کرد.

علما ستارگان درخشان هدایت بشریت هستند

آیت الله مروی با عنوان اینکه علما ارزش دارند و به ستارگان تعبیر و تشبیه شدند، گفت: همانجوری که ستاره در شب می‌درخشد و از نور آن بهره می‌برند عالم هم مثل ستاره می‌درخشد و مردم از علم و دانش و معرفت او و ایمان به عمل او بهره می‌گیرند و در مسیر عبودیت و بندگی خدا قدم بر می‌دارند.

وی به نقش علما در هدایت انسان‌ها اشاره کرد و افزود: علما مردم ناتوان را از فریب و نقشه شیطان نجات می‌دهند و در طول تاریخ در برابر فشارها، فتنه‌ها و نیرنگ‌ها، تهدیدها و کشتارها دین مردم را حفظ کردند همه سختی‌ها و رنج‌ها را بر خود تحمل کردند و از وجود آنها مردم از ظلمت و تاریکی نجات پیدا کنند.

علما مرزبانان فکر و ذهن مردم هستند

آیت الله مروی با بیان اینکه مازندران دارای علمای بزرگی که برای هدایت مردم درخشیدند و از آنها دستگیری کردند، گفت: علما از فکر و ذهن مردم مرزبانی کردند و نگذاشتند تیرهای دشمنان، تیرهای شبهه و تیرهای کفر و تیرهای بی‌دینی و بی‌بند و باری و لاابالی گری ذهن و مغز و فکر مردم را مورد هجوم قرار بدهد و ما مدیون علما هستیم.

این مسئول ادامه داد: اگر عالمان دین و روحانیت فداکار و دلسوز و مردمی نبود حکومت‌های ظالمانه و غاصبانه دین و آثار دین را از بین برده بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله طبرسی یک عالم خدوم، مردم دوست و مردم‌دار بود که حدود شصت سال از عمر خود را در این منطقه به هدایت و ارشاد و کمک و دستگیری مردم گذراند، تصریح کرد: همه علما اینچنین هستند و به امر هدایت، تربیت و رهبری مردم پرداختند و در حوزه‌های علمیه دانش و فقه و ادب و تربیت را تهذیب و تقوا فراگرفتند و در شهرها و روستاها به منزله یک چراغ برای مردم و هدایت مردم بودند.

تجلیل از آیت الله طبرسی قدرشناسی مردم از یک عالم دینی است

آیت الله مروی ادامه داد: این تجلیل و تشییع باشکوه حداقل قدرشناسی مردم با ایمان و متدین و قدرشناس و نمک شناس نسبت به یک عالم دینی بود.

وی خطاب به مردم گفت: همانگونه که از آیت الله طبرسی حمایت و پشتیبانی کردید از نماینده ولی فقیه باید حمایت کنید و ما باید علما را حفظ کنیم و برای اینکه در دام وسوسه‌ها و شبهه‌های شیطان قرار نگیریم اطراف علمای دین را خالی نکنیم که خودمان متضرر می شویم.

آیت الله مروی افزود: اگر در طول این 40 سال در برابر فتنه‌ها، دشمنی‌ها، کینه‌ ورزی‌های دشمنان اسلام و انسانیت و استکبار جهانی انقلاب اسلامی با سربلندی و کمترین عدول از مواضع انقلابی وارزش‌های انقلابی چون سرو قد بلند ایستاده است به خاطر پیوند عمیق و ناگسستنی میان توده مردم و روحانیت بزرگوار بوده و نباید این نعمت را از دست بدهیم و باید قدر بدانیم.

هدف دشمن فاصله انداختن بین مردم و روحانیت است

این مسئول گفت: دشمن برای اینکه این پیوند را سست کند و میان روحانیت و مردم جدایی و فاصله بیندازد هر روز شایعه ای پرت می‌کند اما تاکنون دشمن موفق نشده و ما نباید از نیرنگها و تقشه‌های شوم دشمنان غافل باشیم؛ دشمنان ما بی‌رحم هستند، قانون و حقوق بشر و انسانیت و تمدن نمی‌شناسند و نمی‌فهمند. آنها ظاهر اتوکشیده دارند و در زیر دستمال مخملی پنجه‌های فولادین و آهنین دارند که به گردن ملت مظلوم بیندازند.

آیت الله مروی به شهادت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و با بیان اینکه این مرد دارای مقامات معنوی و روحیه جهادی و عرفانی بود، گفت: جهادی که حاج قاسم در عراق و سوریه و مبارزه با داعش داشت ارزشمند است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک مقام نظامی بود که به دعوت یک دولت رسمی و قانونی وارد عراق شد و در حالیکه مهمان یک مقام رسمی کشور دیگر بود توسط دشمن به شهادت رسید، گفت: هیچ قانونی این اجازه را نمی‌دهد و دشمنان ما کسانی هستند که قانون و حقوق بشر نمی‌شناسند و ظاهر آراسته و خندانی دارند و همه وجودشان توحش و وحشی‌گری و خونخواری است.

دشمن برای نابودی ملت ایران در کمین است

آیت الله مروی افزود: دشمنان به هیچ اصول انسانی پایبند نیستند و به هیچ کدام از قوانین خودشان و عهد و پیمان و اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیستند و اعتقادی ندارند و گرگهای درنده در لباس و ظاهر و صورت انسان هستند که برای ضربه زدن و نابودی و خراب کردن در کمین ما و ملت ما هستند.

وی با بیان اینکه این دشمنان بشریت در سوریه و لیبی و عراق ناامنی و کشتار خرابی بی‌بند و باری و بی‌عفتی به بار آوردند، عنوان کرد: ما باید حواس‌مان جمع باشد و در همه مقاطع از انقلاب و نظام و کشورمان ایران بزرگ و سربلند دفاع کنیم و در عرصه‌ها و حوزه‌هایی که نیاز به حضور مردم است باید حضور داشته باشیم که این حضور برای دشمن شکننده است.

رای ملت دشمن را ناامید می‌کند

آیت الله مروی با اشاره با انتخابات در پیش رو، عنوان کرد: مردم گلایه‌های به حقی دارند اما نباید باعث شود سنگر را خالی کنیم که دشمن امیدوار شود و باید بدانیم رای ملت دشمن را ناامید می‌کند همچنانکه مراسم کم‌نظیر تشییع شهید سلیمانی و همرزمانش معادلات دشمن را بهم زد و طراحی‌ها و تدبیرهای دشمن را دگرگون کرد.

این مسئول به حضور مردم در صحنه‌های کشور اشاره کرد و گفت: دشمن هر چقدرم خونخوار و خبیث باشد می‌داند که با یک ملت نمی‌تواند بجنگد و اگر در عراق هجمه کردند و حکومت صدام را از بین بردند بخاطر این بود که صدام و سپاه صدام مقابل‌شان بود نه مردم عراق. در افغانستان طالبان مواجهه با آمریکا بود نه مردم. دشمن در برابر نظامی را که مردم پشتیبان او باشند و دارای پایگاه مردمی باشد عقب نشینی می‌کند و حضور تک تک مردم در صحنه‌های انقلاب، راهپیمایی‌ها و انتخابات باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه آیت الله طبرسی ساده، صاف و پاکیزه بود، گفت: حضور قدرشناسانه مردم در تشییع و مراسم ختم ایشان نشان دهنده حضور موثر این روحانی خدوم در این منطقه بود چرا که ایشان یک عنصر موثر و مردمی و تاثرگذار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار