مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

زنان مشوق اصلی حضور فرزندان و همسران در جبهه‌ها بودند

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: زنان مشوق اصلی حضور فرزندان و همسران در جبهه‌های جنگ بودند و ایجاد آرامش در جامعه را برعهده داشتند.
کد خبر: ۳۸۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ - 15February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان امروز در هفتمن جشنواره صبر و مقاومت استان که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و تجلیل از مقام شامخ مادران و همسران ایثارگران انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت برگزار شد با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در طول دفاع مقدس اظهار داشت: زنان ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با پیروی از حضرت زهرا (س) یک رهرو واقعی برای آن  حضرت بودند.

وی گفت: زنان ایران با یادآوری رفتار و سیره حضرت زهرا (س) به وظیفه خویش در طول دفاع مقدس عمل کردند و اگر نبود صبوری، عزم، همت، ایثارگری و کمک‌رسانی آنها چنین مقاومت پیروزمندانه‌ای در آن دوران شکل نمی گرفت.

سلامی با بیان اینکه  زنان مشوق اصلی حضور فرزندان و همسران در جبهه ها بودند و ایجاد آرامش در جامعه را برعهده داشتند، افزود: زنان در نقش های امدادی، رزمی دفاعی، پشتیبانی، فرهنگی تبلیغی و... در آن دوران بوده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان با بیان  اینکه بزرگترین هنر مادران و همسران در دوران دفاع مقدس تربیت و پشتیبانی از رزمندگان در شرایط بسیار سخت جنگ تحمیلی بود خاطرنشان کرد: این همسران و مادران شهدا بودند که دوش به دوش فرزندان و همسران خود در راستای اهداف انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمن مقابله کردند و آنها با تربیت فرزندان و حمایت از همسران خود مسئولیت‌های خانه و فرزندان را برعهده گرفتند تا همسران و فرزندان آنها با کمترین دغدغه از کشور دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه  کرامت بانوان در جمهوری اسلامی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است ابراز داشت: زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش و خودباوری توانستند در عرصه علم و پیشرفت در کشور جایگاه خود را پیدا کنند و با تمام دشمنی‌هایی که دشمنان در حق زنان قبل و پس از انقلاب اسلامی کردند، امروز ما شاهد حضور زنان در تمام عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستیم.

این مسئول یادآور شد: امروز نیز زنان و بانوان انقلابی نقش مهمی در مسیر دوران 8 سال دفاع مقدس در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس دارند و زنان امروز جامعه اسلامی در عرصه جهاد تبلیغی به‌عنوان پیام‌رسان و بسط فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

سلامی گفت: نباید مادران و همسرانی را که باعث زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار در جامعه اسلامی با تربیت فرزندانی صالح و شایسته شدند را نادیده گرفت که امروز امنیت و آرامش جامعه را مدیون حضور پرصلابت این مادران و همسران و خون پاک فرزندان آنها هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها