برگزاری هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در زاهدان

هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز با حضور مسئولان در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ - 15February 2020

برگزاری هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در زاهدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز با حضور مسئولان در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این مراسم سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم این بود تا بتوانیم نکات الهام‌بخش زندگی حضرت زهرا (س) را در زندگی خود الگو قرار دهیم و در زندگی خود از آنها استفاده کنیم. همچنین حرف‌ها و ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) را به عنوان یک الگوی زن ایرانی - اسلامی سرمشق خود قرار دهیم.

کوهکن ادامه داد: این مراسم با حضور ۳۰۰ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در سطح ادارات و سازمان‌ها برگزار شد و از ۱۲۰ نفر از زنان برتر و نمونه نیز تجلیل به عمل آمد.

در ادامه حجت‌الاسلام «احمد رهدار» مسئول مدارس علوم دینی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: روز زن روز انس و محبت و عشق و دوستی است. کسی که خانه را جلا و نورانیت می‌دهد مادر است و نبود مادر در خانواده یعنی نبود رشد و کمال.

وی بیان داشت: حضرت زهرا (س) از ما خواسته در خوردن و نشست و برخاست خود دقت کنیم و همچون عسل در جامعه تأثیر گذار باشیم و زندگی خود این چنین مدیریت کنیم.

«فریبا برنایی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگویی فراتر از جامعه زنان و مردان مسلمان است عوان کرد: ما باید در زندگی فردی و اجتماعی خود رفتار و کردار حضرت زهرا (س) را در همه زمینه‌ها الگوی خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: رفتار پیامبر با دخترش و رفتار حضرت علی (ع) با همسرش باید الگویی برای مردان مسلمان باشد که چگونه با زنان رفتار کنند و به آنان مقام و منزلت دهند.

در پایان مراسم از خانواده‌های معزز شهدا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار