سردار تنگسیری عنوان کرد؛

برقراری امنیت در سواحل «مکران» توسط بسیج دریایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیرو‌های بسیج دریایی که همان مردمی هستند که در صیدگاه‌های عمومی خلیج فارس و دریای عمان فعالیت می‌کنند، در قالب بسیج دریایی در برقراری امنیت سواحل مکران، خلیج فارس و دریای عمان با ما همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ - 17February 2020

جزئیات برقراری امنیت با کمک مردم در سواحل مکران در قالب بسیج دریاییبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در حاشیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور در جمع خبرنگاران، درباره نحوه عضوگیری و فعالیت بسیج دریایی، اظهار داشت: محور فعالیت بسیج دریایی در خلیج فارس، دریای عمان و سواحل مکران است.

وی ادامه داد: معتقدیم امنیت را باید مردم ایجاد کنند و اگر امنیت مردمی شود پایدار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیج دریایی یعنی حضور مردم در منطقه موجب عقب‌نشینی بیگانگان می‌شود.

تنگسیری با بیان اینکه نیرو‌های بسیج دریایی همین مردم هستند، گفت: در صیدگاه‌های عمومی خلیج فارس و دریای عمان همین مردمی که فعال هستند، بسیج دریایی هستند و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و هرگاه نیاز شد، همکاری عملیاتی با ما دارند و حتی مسلح می‌شوند و در مقابل دشمن حضور می‌یابند.

جزئیات مقابله با صید ترال توسط بیگانگان در آب‌های جنوب کشور

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مقطعی ما دریابست را داشتیم که موجب شد بسیاری از ماهیگران بیکار شوند؛ زیرا کشتی‌های صنعتی صید بیگانه در آب‌های ما فعال بودند. ما تعدادی از آن‌ها را بازداشت و ماهی‌های آن‌ها را هم مصادره کردیم.

وی افزود: در آب‌های خلیج فارس به دلیل بسته بودن محیط صید ترال موجب می‌شود مرجان‌های کف زمین از بین برود. این محل زیستگاه ماهی‌هاست و اگر صید شود، هیچ موجود زنده‌ای در خلیج فارس نمی‌ماند.

تنگسیری افزود: هزار و ۳۷۵ کیلومتر ساحل در خلیج فارس داریم؛ یعنی اگر هر ۲۰ کیلومتر یک روستا در نظر بگیریم، با این کار روستا‌های زیادی بیکار می‌شوند و مجبور هستند که ترکِ دریا کنند.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون جلوی چینی‌ها را گرفته‌ایم و هیچ‌گونه صید غیرقانونی ترال نداریم، گفت: اگر در آب‌های فراتر از آب‌های سرزمینی ما در عمق کمتر از ۲۰۰ متر صید ترال انجام شود، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود. ما نمی‌توانیم رنج مردم خود را تحمل کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها