«رادیو» و شور و نشاط سیاسی در روز انتخابات

ویژه برنامه‌های رادیو در روز جمعه با هدف افزایش شور و نشاط سیاسی و بالا بردن میزان مشارکت مردم اعلام شد.
کد خبر: ۳۸۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ - 19February 2020

رادیو و شور و نشاط سیاسی در روز انتخاباتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی معاونت‌ صدا، شبکه‌های رادیویی روز جمعه دوم اسفند از اولین ساعات رای‌گیری در کشور، در راستای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف افزایش شور و نشاط سیاسی و بالا بردن میزان مشارکت مردم در انتخابات با توجه به مأموریتی که دارند، ویژه برنامه‌هایی را تولید و پخش می‌کنند.

همچنین گزارشگران مستقر در ستاد انتخابات سرمیز استودیو‌های رادیویی با میکروفن‌هایی مجزا از حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای گزارش تهیه کرده و با مسئولین گفتگو می‌کنند.

ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در روز انتخابات

زنده باد ایران در رادیو انتخابات

رادیو انتخابات با ویژه برنامه «زنده باد ایران» از ساعت ۶ صبح تا یک بامداد، لحظه به لحظه حضور گسترده مردم در کشور را پای صندوق‌های رای به گوش مخاطبان می‌رساند. ضمن اینکه هر ۲ ساعت یک بار جدیدترین اخبار انتخاباتی از موج fm ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز شنیده می‌شود.

این ویژه برنامه به همراهی سه تیم برنامه ساز، ۶ تا ۱۰ صبح به تهیه کنندگی مجتبی حسنی، ۱۰ تا ۱۸ به تهیه کنندگی علی رضا محمدنیا و ۱۲ تا ۱۸ شب به تهیه کنندگی محمد بخشایش تهیه می‌شود.

روز انتخاب در رادیو ایران

ویژه برنامه «روز انتخاب» از ساعت ۸ صبح تا انتهای زمان رای گیری با حضور ۴ تیم برنامه ساز پخش می‌شود.

این برنامه از ساعت ۸ تا ۱۱ به تهیه کنندگی حسین معصومی، گویندگی سعید توکلی، ۱۱ تا ۱۴ به تهیه کنندگی عبدالله علایی و گویندگی مهدی طهماسبی، ۱۴ تا ۱۸ به تهیه‌کنندگی آرمان ستوده و گویندگی فاطمه آل عباس و از ساعت ۱۸ تا انتهای رای گیری به تهیه کنندگی زهرا قائدی و گویندگی لیلا صفری و حامد نجم الهدی، پخش می‌شود.

ضمن اینکه رحیمی، پهلوانی، محمدی، دانشور و حبیبی در سطح شهر حضور دارند و گزارش‌های مردمی خود را روانه آنتن می‌کنند.

حماسه حضور در رادیو معارف

ویژه‌برنامه زنده «حماسه حضور» از اولین ساعات شروع رأی‌گیری در روز دوم اسفند ۹۸ با مخاطبان صدای فضیلت و فطرت همراه خواهد شد.

در این برنامه که با هدف انعکاس لحظه به لحظه حضور باشکوه و پرشور مردم ایران اسلامی در انتخابات از آغاز تا پایان وقت رأی‌گیری روی آنتن خواهد رفت؛ ضمن ارتباط با مراکز استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور، شنوندگان را با شور انتخاباتی آن شهر‌ها همراه می‌کند. همچنین با ارتباط با ستاد انتخابات کشور آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی را به اطلاع شنوندگان فرهیخته رادیو معارف خواهند رساند.

گفتنی است در این برنامه با ارتباط مستقیم و همزمان با بیت مراجع عظام تقلید هنگام اخذ رأی، پیام ایشان را به ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی پخش خواهد شد.

ویژه‌برنامه زنده «حماسه حضور» کاری از گروه رویداد‌های معارفی و اطلاع رسانی به تهیه‌کنندگی محمد حسن جلالی و ابوالفضل سلیمانی و گویندگی حمید سوری، رضا حبیبی، سید مرتضی موسوی نژاد و مصطفی اسماعیلی ساعت ۷:۳۰ تقدیم شنوندگان معارف جوی رادیو معارف خواهد شد.

به وقت مردم در رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «به وقت مردم» از ساعت ۶:۳۰ صبح تا پایان رای گیری به صورت زنده و با بهره گیری از ۴ گروه برنامه ساز تقدیم مخاطبان همراه رادیو می‌کند.

گروه جامعه با دو گروه برنامه ساز از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ به تهیه کنندگی پرویز جمالی و گویندگی نگین خواجه نصیر و ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ به تهیه کنندگی سید هادی موسوی نژاد و اجرای ناصر قوامپور این برنامه را تقدیم مردم می‌کند.

همچنین پس از اذان ظهر به افق تهران برنامه «به وقت مردم» توسط گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی امیررضا راز از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ و به همت گروه کتاب از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به تهیه کنندگی الهه بیات و اجرای مهدی محمدیان باسمنجی پخش می‌شود.

شایان ذکر است در کنار گروه‌های برنامه سازمستقر در استودیوی پخش رادیو فرهنگ «مهدی دادجو» به عنوان تهیه کننده و «علیرضا تابان» به عنوان گوینده از محل مصلی امام خمینی (ره) با مسابقه «برگ برنده» در کنار مردم در فواصل مختلف برای شنوندگان رادیو فرهنگ مسابقه‌ای با حال و هوای انتخابات اجرا می‌کنند.

حضور کارشناسان مختلف، چهره‌های سرشناس و محبوب مردمی با هدف ترغیب آحاد مردم در امر انتخابات، پخش موسیقی‌های مناسب ملی و محلی، انعکاس حضور مردم در پای صندوق‌های رای توسط گزارشگران حاضر در سطح شهر و گزارشگران سراسر کشور و همچنین ارسال گزارش و اخبار از استانداری گفتگو با مسئولین ستاد انتخابات و آخرین اطلاعیه‌ها بخش‌هایی از برنامه «به وقت مردم» است.

خیابان مردم در رادیو تهران

ویژه برنامه «خیابان مردم» با سه تیم برنامه ساز از ساعت ۷ صبح تا پاسی از شب به اطلاع رسانی می‌پردازد.

در تیم اول برنامه با کمک تهیه کننده احمد برمر، گویندگی مجتبی حیدری و فاطمه نصرآبادی، تیم دوم با تهیه کنندگی حماد خزائی و گویندگی فاطمه نیرومند و محمد حسین امیدی و تیم سوم با تهیه کنندگی اسماعیل باستانی و گویندگی مریم شهرام پور و سعید پورمحمدی تهیه و پخش می‌شود.

فردای من در رادیو جوان

این ویژه برنامه از ساعت ۶:۴۰ صبح تا شب ۲۳ با ۶ تیم برنامه سازی پخش می‌شود.

ساعت ۶:۴۰ تا ۱۰ به تهیه کنندگی عصمت باپیران، فاطمه قمبری و گویندگی حامد مشکینی و سمانه مبلغ حسینی

ساعت ۱۰ تا ۱۳ به تهیه کنندگی زهره عبدالرحیم، زینب محمودی و گویندگی محی الدین تقی پور و محدثه صارمی

۱۳ تا ۱۶ به تهیه کنندگی اکرم زمانی، فاطمه عباس آرمی و گویندگی راضیه هاشمی و حجت یوسفی

۱۶ تا ۱۹ به تهیه کنندگی مریم بابایی، مژده نقد دوز تهرانی‌ها و گویندگی لاله اکبری

۱۹ تا ۲۱ به تهیه کنندگی نیره مراد حاصلی، شهره احمدوند و گویندگی ابوالفضل اینانلو و فاطمه فراهانی

۲۱ تا ۲۳ به تهیه کنندگی مجتبی حسنی و گویندگی مجید عسگری و صدیقه مرادی پخش برنامه تهیه و پخش می‌شود.

روز سرنوشت در رادیو ورزش

در این برنامه رادیویی ۸ گزارشگر از شعبه‌های مختلف سطح شهر تهران و سی و سه گزارشگر از مراکز سی و سه گانه رادیویی در سطح استان‌ها حضور پرشور مردم در انتخابات را روایت خواهند کرد. در این برنامه رادیویی فراز‌هایی از سخنان امام خمینی (ه)، به همراه موسیقی‌ها و ترانه‌هایی با مضمون ایران و انتخابات پخش خواهد شد و در بخش «در جریان باشید» آخرین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان به اطلاع عموم خواهد رسید و شنوندگان برنامه نیز در دو بخش صدای مردم و حرف مردم خود راوی مشاهدات خود از صندوق‌های رای در سراسر ایران خواهند بود این برنامه از ساعت ۹ صبح لغایت ساعت ۲۰ بر روی انتن خواهد رفت و با چند مرکز صدا و سیما در استان ها، از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، سنندج، قم، تبریز، رشت و یزد ارتباط استودیویی برقرار خواهد شد. تهیه کنندگی برنامه را احمدرضا طاهری بر عهده خواهد داشت و بتول مرادی و الهام حسینی گویندگان برنامه خواهند بود.

نوبت مردم در رادیو نمایش

ویژه برنامه زنده رادیویی «نوبت مردم» در روز انتخابات از ساعت هشت صبح تا پایان انتخابات به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

بخش اول برنامه نوبت مردم از ساعت ۸ تا ۱۵ به نویسندگی ساراآقامحمدی، تهیه کنندگی ساجد قدوسیان و گویندگی رضا خضرایی و معصومه روحبخش اجرا می‌شود و بخش دوم برنامه از ساعت ۱۵ تا ساعات پایانی انتخابات به تهیه کنندگی حسین معصومی، گویندگی مهدی طهماسبی، نگین خواجه نصیر و نویسندگی مهدی رسولی اجرا خواهد شد.

گفتگو با هنرمندان، ارتباط با مراکز استان‌ها، ارتباط با گزارشگر مستقر در وزارت کشور و شورای نگهبان، پخش نمایش‌های ویژه انتخابات به صورت مستمر و پیوسته از قسمت‌های مختلف این برنامه است.

گفتنی است، در ویژه برنامه «نوبت مردم» گزارشگران مستقر در وزارت کشور و تیم گزارشگران تهران و شهرستان‌ها به صورت زنده و لحظه به لحظه برای مردم از وضعیت برگزاری انتخابات در سراسر کشور گزارش می‌دهند و اطلاعیه‌ها نیزدر این برنامه نیز قرائت خواهد شد.

حماسه حضور در رادیو قرآن

این ویژه برنامه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب از مسجد جامع لویزان با حضور قاریان و اساتید و جامعه قرآنی کشور پخش می‌شود. هرساعت یک قاری بین المللی حضور پیدا کرده و ۱۰ دقیقه تلاوت آیاتی از کلام خدا را تلاوت خواهد کرد گفت‌وگوی کوتاه قرآنی، ارتباط با مراکز استانها، ارتباط با وزارت کشور، کرسی تلاوت اذانگاهی از وزارت کشور و تلاوت بصورت زنده، پخش تواشیح حماسی از گروه‌های مختلف کشور، پخش آیات منتخب در بخش‌های برنامه، دعوت از گروه‌های تواشیح و اجرای زنده درخصوص انتخابات و انقلاب، حضور قاریان و نوجوانان قرآنی که از رویش‌های انقلاب قرآنی ایران اسلامی هستند از بخش‌های دیگر این برنامه است که به تهیه کنندگی سید نورالدین سجادی، اجرای هادی ربیعی، حمید مجیدی مهر و دستیار تهیه فاطمه قاسم آبادی و گزارش کامران برومیده و نیما غفارزاده پخش می‌شود.

فرصت در رادیو سلامت

ویژه برنامه «فرصت» از ساعت ۸صبح تا ۲۰ شب لحظه به لحظه همراه شنوندگان رادیو سلامت خواهد بود.

این ویژه برنامه با مشارکت کلیه گروه‌های برنامه ساز در رادیو سلامت با تهیه کنندگی مرتضی میلانی، موسی نظری، مسعود حسنی ضمن پوشش اخبار انتخابات در تهران و سایر شهر‌های کشور با انعکاس مشارکت مردم در خدمت شنوندگان رادیو سلامت خواهد بود

ایران ۹۸ در رادیو اقتصاد

این برنامه با کمک ۴ تیم برنامه سازی با تهیه کنندگی لیلا امید یگانه، الهام مصطفوی، مهدی شیار، حمید رضا کجوری از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۳ شب پخش می‌شود.

حماسه حضور در رادیو گفتگو

این ویژه برنامه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی پخش می‌شود.

هر رای یک پیام در رادیو پیام

رادیو پیام با ویژه برنامه «هر رای یک پیام» از ساعت ۶ صبح تا آخرین ساعات رای گیری برنامه پخش می‌کند.

بخش صبحگاهی با تهیه زهراقائدی و اجرای ابوالفضل اینانلو، بخش نیمروزی با تهیه آرمان ستوده و گویندگی هستی دخت توکل، بخش عصرگاهی با تهیه مرتضی اسد امرجی و گویندگی سعید توکلی، شامگاهی با تهیه کنندگی انسیه سمیع پور و گویندگی الهام شوقی روانه آنتن می‌شود.

رادیو آوا نیز در بخش‌های نیمروزی خود به تهیه کنندگی مهدی ساعی و گویندگی فیروزه آدابی، نیمروزی با تهیه پرویز جمالی، عصرگاهی با تهیه مجید امجدی فرد و شامگاهی با گویندگی مهری قلع ریز

و پخش موسیقی‌های مناسب با روز انتخابات و ملی -میهنی مردم را برای حضور پر شکوه‌تر پای صندوق‌های رای دعوت می‌کند.

هر پانزده دقیقه در رادیو صبا

رادیو صبا نیز، هر یک ربع در بخشی با پخش گزارش، ارتباط مردمی و ارتباط با ستاد انتخابات کشور به موضوعات انتخابات می‌پردازد

روز سرنوشت و شبکه ایرانصدا

شبکه ایرانصدا نیز در «پایگاه موسیقی» خود ۲۶۷ قطعه موسیقی با موضوع انتخابات و ۹ قطعه مختص انتخابات مجلس از خوانندگان محمد گلریز، امید جعفری، بهروز مقدم، رشید وطن دوست، مهران عطار، علی تفرشی، علیرضا جهادی، مازیار عصری را بارگذاری نموده است

در «پایگاه کودک» کتاب گویای آیت الله مدرس با موضوع زندگینامه آیت الله مدرس نماینده شجاع مجلس، همچنین کتاب گویای ایران وطن من با موضوع شرکت امید کوچولو در انتخابات شنیده می‌شود.

قابل ذکر است ناصر یوسفیان گزارشگر رادیو‌های جوان و ورزش، علیرضا نوری گزارشگر رادیو فرهنگ و پیام، احمد رضا صدرگزارشگر رادیو انتخابات، معارف و گفتگو، علی رضا محمدی گزارشگر رادیو تهران و قرآن، علی رشیدی و تینا میرکریمی گزارشگران رادیو ایران، رضا محمد آبادی گزارشگر رادیو اقتصاد و سلامت از گزارشگران معاونت صدا هستند که در ستاد انتخابات کشور حضور دارند و سرمیز استودیو‌های رادیویی با میکروفن‌هایی مجزا از حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای گزارش تهیه کرده و با مسئولین گفتگو می‌کنند.

ضمن اینکه گزارشگرانی همچون عباس سنجری در شورای نگهبان حضور دارند و از آخرین اتفاقات و رویداد‌های مربوطه صحبت می‌کنند.

سمیرا صدیقی گزارشگر رادیو گفتگو، لیلا علاقمند گزارشگر رادیو اقتصاد، مهدی اسماعیلی، محمدرضا میرحسینی، اعظم قربانپور، کیمیا گیلی، زهرا افشارنژاد، محمد میر، طیبه نهانی، صادق داوری فر، اکبر یاری، اسماعیل باستانی گزارشگران رادیو تهران، مجید مرادی گزارشگر رادیو ورزش و هادی اسدی گزارشگر رادیو سلامت هستند که در سطح شهر گزارش‌هایی با حال و هوای انتخابات تهیه و برای پخش آماده می‌کنند.

انتهای پیام/102

 

نظر شما
پربیننده ها