سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در ادلب سوریه شد

نماینده سازمان ملل در امور سوریه به رغم اعتراف به حضور تروریست‌ها در سوریه و استان ادلب این کشور، از روسیه و سوریه خواست عملیات علیه این تروریست‌ها متوقف شود.
کد خبر: ۳۸۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ - 19February 2020

سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در ادلب سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه خواستار توقف فوری درگیری‌های در شمال سوریه به ویژه در استان ادلب این کشور شد.

پدرسون که عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره سوریه سخنرانی می‌کرد، درباره تحولات شمال این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که درگیری‌ها به مناطق مسکونی نزدیک شده است و نزدیک به ۹۰۰ هزار غیرنظامی به دلیل این درگیری‌ها، آواره شده‌اند.

به گزارش الحدث، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به حضور تروریست‌ها در سوریه و ادلب اعتراف کرد ولی گفت که مقابله با آن‌ها باید بر اساس قوانین بین‌الملل صورت بگیرد. پدرسون همچنین از اینکه روسیه از ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم و گروه‌های افراطی و تروریستی حمایت می‌کند، انتقاد کرد.

این مقام سازمان ملل با این حال ابراز امیدواری کرد که اختلافات در سوریه حل شده و کمیته بازبینی و تدوین قانون اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نشست‌های خود بازگردد. این نشست‌ها با کارشکنی‌ مخالفان متوقف شده است.

پدرسون همچنین از ترکیه و روسیه خواست به نقش اصلی خود در کاهش تنش‌ها در سوریه ایفا کرده و نیروهای درگیر به قوانین انسانی احترام بگذارند.

ارتش سوریه طی عملیات‌های اخیر خود بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع را در استان‌های حلب و ادلب آزاد و پاکسازی کردند. در طول این عملیات که یک ماه به طول انجامید، ارتش سوریه به ۳۰ کیلومتری مرکز استان ادلب (شهر ادلب)، رسید، بزرگراه حلب-دمشق را بعد از سال‌ها آزاد و غرب شهر حلب را از وجود تروریست‌ها دور کرد و تروریست‌ها از این شهر کاملاً عقب‌ رانده شدند.

دولت سوریه و روسیه به عنوان کشور ضامن توافقات آستانه و سوچی اعلام کردند که عملیات‌های اخیر در حلب و استان ادلب، بعد از آن آغاز شد که دولت ترکیه به عنوان حامی معارضان و دیگر طرف تضمین کننده توافق آستانه نتوانست عمل کند؛ ایجاد منطقه امن به عرض ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر، عقب‌راندن تروریست‌ها از مناطق درگیری و توقف حملات خمپاره‌ای و راکتی از جمله تعهدات ترکیه در ذیل توافق آستانه و سوچی بوده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار