مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس:

پایگاه هوایی شهید «دوران» مرکز ترابری نیروی هوایی دفاع مقدس بود

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: در دوران دفاع مقدس یگان‌های استان فارس نقش آفرین بودند و یکی از این یگان‌ها پایگاه هوایی شهید دوران بود که بعنوان مرکز ترابری در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی می‌کرد.
کد خبر: ۳۸۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ - 20February 2020

پایگاه هوایی شهید «دوران» مرکز ثقل ترابری نیروی هوایی دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس صبح امروز (پنجشنبه) یکم اسفند در جلسه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس که با حضور نمایندگان ادارات و یگان‌های نظامی و انتظامی و پیشکسوتان برگزار شد، با بیان اینکه استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده اظهار داشت: فارس در جنگ تحمیلی اولین‌های بسیاری را داراست، از جمله اولین شهدای روحانی، دانش آموز و شهید ناجا است که تعدادی از یگان‌های استان نیز اولین یگان‌هایی بودند که در مقابل دشمن حاضر شدند و ایستادگی کردند که نمونه بارز آن تیپ تکاوری 37 زرهی شیراز است.

سرهنگ کوشکی مرکز ثقل ترابری نیروی هوایی جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی را پایگاه هوایی شهید دوران دانست و بیان داشت: پایگاه هوایی شهید دوران شیراز مرکز اصلی ترابری هوایی در دوران دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس تشریح کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان فارس با جدیت در حال انجام است که باید یگان های نظامی و انتظامی استان و همچنین نهاد ها و سازمان هایی که در جنگ تحمیلی نقش آفرین بوده ، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کارگروه تدوین دانشنامه قرار دهند.

سرهنگ سعید کوشکی جهرمی افزود:تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سه بخش محتوایی اشخاص، جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی تقسیم بندی شده است که تاکنون مراحل های این دانشنامه شناسایی شده است و با تکمیل و نهایی سازی مراحل ها در جلسه بعدی که مقاله نویسی است با همکاری اساتید و نویسندگان صورت خواهد گرفت.

وی گفت:در دانشنامه دفاع مقدس ،ابعاد مختلف نقش استان فارس در دفاع مقدس دیده شده است که در راستای جلوگیری از تناقض گروه های کارشناسی با حضور افراد مجرب و متخصص مشخص شده است که هیچ گونه مشکلی در این خصوص پیش نیاید و دانشنامه دفاع مقدس استان به صورت جامع و کامل تدوین شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در استان فارس 32 خانواده 3 شهیدی، 9 خانواده چهارشهیدی و بیش از 800 خانواده شهید دو در استان فارس وجود دارد که در دانشنامه دفاع مقدس به ابعاد مختلف و شاخص های دفاع مقدس از جمله جانبازان بالای 70 درصد، فرماندهان شهید گروهان و گردان ارتش و خانواده های شهید تک فرزند پرداخته شده است

کوشکی گفت: رژیم بعثی عراق قبل از 31 شهریورماه 59 بیش از 2 هزار حمله به ایران داشته است که این نشانگر متجاوز بودن این رژیم است.

در این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه و نظرات خود در خصوص تدوین دانشنامه پرداختند و در پایان تصمیمات لازم در راستای تدوین جامع دانشنامه دفاع مقدس گرفته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار