امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد؛

تلاش شبکه‌های معاند برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات/ دوم اسفند روز نمایش مردم سالاری است

«سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: دشمنان نظام و شبکه‌های وابسته به آنان برای کاهش میزان مشارکت مردمی به شایعات متعددی از قبیل شیوع کرونا روی آورده‌اند.
کد خبر: ۳۸۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ - 21February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: شنبه سوم اسفند ماه روز مهربانی و بردباری است زیرا اگر امروز تجلی عدالت است، فردا باید روز مهربانی و بردباری باشد چراکه این دو صفت علاج پیشگیرانه است زیرا بعد از انتخابات برخی رفتارها بروز می‌کند که مناسب نیست. 

وی افزود: همه مردم به خصوص برندگان انتخابات و طرفداران کاندیداهای انتخابات باید بدانند ملت ایران بزرگترین برنده انتخابات ‌هستند. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز انتخابات روز نمایش الگوی مردم‌سالاری دینی و روز یاس دشمن است، توضیح داد: باید اولین تشکر را از مردم کرد و تشکر دوم را از نامزد انتخاباتی و رقبای آنها کرد زیرا حضور نامزدها بزرگترین کمک به رقابت انتخاباتی است و همین حضور موجب گرم شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت مردم شده است. 

وی ادامه داد: هر فرد و هر وکیل منتخب و حامیان آنها باید پیروزی در انتخابات و موفقیت از آنِ خداوند متعال بدانند و شاکر الطاف خداوند متعال باشند و نباید به گونه‌ای رفتار کنند که طرفداران سایر کاندیداها احساس خسارت کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: بهترین کار این است که وقتی نتایج اعلام شد، افرادی که رای نیاورده‌اند به آنهایی که منتخب شده‌اند، تبریک بگویند زیرا نتیجه انتخابات هر چه که باشد، معتبر است و نباید با ناراحتی خود حرکاتی دشمن‌پسند انجام دهند. 

وی اذعان داشت: نامزد منتخب قطعاً نامزد همه مردم ایران است و اگر در شهرستان کوچکی نماینده‌ای انتخاب شده است، به منزله وکیل همه مردم ایران است؛ همچنین نخستین وظیفه فرد منتخب باید تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات مردم باشد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه با انتخاب قوی یک مجلس قوی را خواهیم داشت، گفت: شرکت حداکثری یک رکن بسیار بزرگ و مایه آبروی نظام و خنثی‌کننده نیات شوم صهیونیست و استکبار است و حضور حداکثری مایه قدرت، مصونیت‌بخش در برابر دشمن است؛ افرادی که هنوز موفق به شرکت نشده‌اند حتما بعد از نماز جمعه در انتخابات شرکت کنند زیرا در کار خیر باید پیش‌قدم بود. 

وی ابراز کرد: چند روزی است که شبکه‌های ضد انقلاب شایعه جلوگیری از حضور در صندوق‌های رای را مطرح کردند و دلیل آن را انتقال ویروس کرونا می‌دانند ولی امروز شور و شوق مردمی را دیده و حال شایعه استفاده از استامپ را در انتقال کرونا منتشر کرده‌اند. 

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: امروز وزارت کشور اعلام کرد که الزامی نیست که انگشت خود را داخل استامپ کنید و حال باید منتظر ماند که دشمنان برای بعد از ظهر چه توطئه‌ای دارند.  

وی تصریح کرد: مجلس قوی عبارت از انتخابات پرشور است و اگر حضور مردم زیاد باشد، مجلس قوی خواهد بود و نمایندگان منتخب باید خادم مردم بوده و مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان را حل کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: افرادی که غرور نداشته و اهل ریخت و پاش و اسراف نیستند بلکه اهتمام لازم برای پیشرفت کشور داشته و تحمل رای نظر مخالف را دارند و  شایسته‌سالار، قانون‌گرا، شجاع و قاطع هستند را انتخاب کنید. 

وی گفت: در وصیت سردار  سلیمانی دیدید که ایشان خطاب به سیاسیون کشور چگونه  اطاعت از رهبری را تاکید کرده‌اند. 

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی به ولادت امام محمدباقر(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: سالگرد شهادت باکری، حاج حسین خرازی، روز مهندس، حلول ماه رجب ( استفاده از فیوضات ماه رجب) را پیش‌رو داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار