شجاعی‌طباطبایی خبرداد؛

فروش آثار تجسمی در نمایشگاه «نقش بهار»/ هنر برای مردم عرضه می‌شود

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری از فروش آثار تجسمی برای نخستین‌بار در نمایشگاه «نقش بهار» حوزه هنری خبر داد و گفت: برای اولین بار در آستانه بهار و در نمایشگاه «نقش بهار» شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا هنر برای مردم عرضه شود.
کد خبر: ۳۸۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 22February 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- ولی منصوریان؛ نشست خبری نمایشگاه فروش آثار تجسمی «نقش بهار» با حضور «سید مسعود شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز هنری تجسمی حوزه هنری و «سید شهاب‌الدین شکیبا» مدیر اجرایی این اتفاق هنری در حوزه هنری برگزار شد.

فروش آثار تجسمی در نمایشگاه «نقش بهار»

«سید مسعود شجاعی‌طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درخصوص چرایی برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: دو سالی است که خیلی جدی پیگیر بحث اقتصاد هنر و فروش آثار هنری هستیم. حوزه هنری در این زمینه امکانات وسیعی دارد و اتفاقاتی مثل جشنواره هنر جوان و نمایشگاه‌های مختلف را به طور مستمر برگزار می‌کند که موجب تعامل مستمر ما و هنرمندان سراسر ایران طی این سال‌ها بوده است.

وی کشف و ارتباط با استعدادهای هنری را اولویت دانست و گفت: یکی از مباحثی که جز اولویت‌های حوزه هنری است بحث کشف استعدادها و ارتباط با آن‌هاست. بحث اقتصاد هنر نیز موضوع مهمی که در همین راستا دنبال می‌کنیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری خاطرنشان کرد: در بحث زلزله دو بار فروش آثار هنری را تجربه کردیم تا امروز برای اولین بار در آستانه بهار و در نمایشگاه «نقش بهار» شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا هنر برای مردم عرضه شود. پنج‌شنبه در نشست صمیمانه‌ای که با وزیر ارشاد داشتیم بحث فرهنگ‌سازی خرید آثار هنری برای مردم مطرح شد تا آن‌ها بخشی از درآمدشان را صرف خرید آثار هنری کنند؛ در این زمینه ورود به عرصه جهانی نیز ناممکن نیست. ما در این نمایشگاه بحث تقابل با اتفاقات مشابه را نداریم بلکه به‌دنبال هم‌افزایی هستیم تا با برخی از ارگان‌ها، بانک‌ها و شبکه‌های اجتماعی این اتفاق را به شکل مطلوب انجام دهیم.

شجاعی‌طباطبایی با اشاره به فعالیت ۳۰ مرکز هنرهای تجسمی در سراسر کشور عنوان کرد: من طی یک‌سال گذشته به ۱۷ مرکز حوزه هنری در سراسر ایران سفر داشته‌ام که و برخی از شهرهای ما داعیه‌دار گونه‌ای از هنر هستند؛ مثلاً هنرمندان اصفهان در نگارگری حرف‌های جدی دارند. ایده‌آل ما فراهم کردم شرایط برای اقتصاد هنر و فروش آثار هنری در جهت ارتباط با مردم و هنرمند است.

ششم اسفند گالری حوزه هنری میزبان نمایشگاه «نقش بهار»

وی درخصوص زمان و مکان برگزاری نمایشگاه فروش آثار تجسمی «نقش بهار» حوزه هنری اظهار داشت: ششم اسفند از ساعت  ۱۵ کار فروش آثار هنری در گالری شماره سه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، پلاک ۲۵۷ را خواهیم داشت. در این اتفاق دو گروه از اساتید مطرح و پیشکسوت و هنرمندان جوان آثارشان را عرضه خواهند کرد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: تلاشمان این است در گام اول، این کار را به‌شکل هدفمند انجام دهیم؛ هماهنگی‌هایی را با سازمان زیباسازی شهرداری تهران در راستای طراحی چند سازه در سطح شهر تهران انجام داده‌ایم و به‌نظر می‌رسد با هم‌افزایی این کار می‌تواند انجام شود.

قیمت‌گذاری و خرید آثار تجسمی از طریق سایت تجسمی برای شهرستان‌ها

شجاعی‌طباطبایی درباره تعداد آثار عرضه شده در این نمایشگاه گفت: تعداد آثار بسیار بالاست و عرضه آثار به‌این گونه است که یک اثر بعد از فروش بلافاصله تقدیم خریدار می‌شود و سپس اثر بعدی جایگزین خواهد شد. از ساعت ۱۵ کار فروش آثار هنری آغاز می‌شود و تا ساعت شش ۱۸ ادامه پیدا می‌کند. روزها تعطیل نیز نمایشگاه دایر خواهد بود و طی ۱۰ روز به فروش آثار هنری خواهیم پرداخت. بحث قیمت‌گذاری آثار نیز با اعمال و مشورت هنرمندان صورت گرفته است.

وی از قیمت‌گذاری و فروش آثار هنری این نمایشگاه در سایت تجسمی خبر داد و عنوان کرد: عزیزانی که در شهرستان‌ها حضور دارند می‌توانند از طریق سایت تجسمی بحث قیمت‌گذاری و خرید آثار هنری را داشته باشند چراکه معتقدیم در شهرستان‌ها باید شرایطی ایجاد شود تا امکان فروش فراهم شود لذا تلاش ما این است این گالری‌ها فقط در تهران نباشد بااینکه امکانات و پول در تهران معنا پیدا می‌کند. حوزه هنری برای ایجاد گالری در شهرستان‌ها کمک می‌کند تا اقتصاد هنر در کشور فراگیر شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار