شجاعی‌طباطبایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تلاش برای حال خوش مردم

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری به فعالیت‌های این دفتر برای حال خوش مردم در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم امکانی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند آشنایی بیشتری با هنر این مرز بوم داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۰ - 24March 2020

«سید مسعود شجاعی‌طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان‌ اینکه بازدید از گالری‌های هنری باید به‌تدریج فرهنگ‌سازی شود، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا علاقه‌مندان و بلکه عموم مردم بتوانند در معرض یک‌سری اتفاقات فرهنگی و هنری قرار گیرند. یکی از این اتفاقات خوب می‌تواند دیدن فضاهای هنری باشد.

وی ایران را دارای فضاهای خوب فرهنگی و هنری دانست و گفت: ما در سراسر کشورمان و به‌خصوص در تهران فضاهای فرهنگی و هنری خوبی داریم که شامل ساختمان‌های زیبای قدیمی و فضاها و آثار هنری است. باید بتوانیم امکانی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند آشنایی بیشتری با هنر این مرز بوم داشته باشند.

شجاعی‌طباطبایی به برنامه‌های حوزه هنری در این راستا اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در همین‌راستا برنامه‌های جدی و مفصلی را پیش‌بینی کرده است. یکی از اتفاقات خوب ما هفته هنر انقلاب است که در این هفته، برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده و تلاش داریم تاجایی که ممکن است هنر را بین مردم ببریم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: در صورت مهیا شدن شرایط در ایام نوروز تلاشمان این است که بتوانیم با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور در ایام نوروز فضای شهر تهران را به‌سمت فضای شادی ببریم. این شادی با طرح‌های نوروزی که عمدتاً هنری است، ارائه می‌شود.

وی به سهم عمده حوزه هنری از سینماهای کشور اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه هنری با دراختیار داشتن بیش از 100 سالن سینما در سراسر کشور، سهم عمدی از اکران سینمایی را در اختیار دارد.

شجاعی‌طباطبایی تاکید کرد: دیدن آثار هنری خیلی جذاب است و لذا شهرداری در همین راستا برنامه هایی مدنظر داشت که  متاسفانه بخاطر شیوع ویروس کرونا، این ویژه برنامه ها کنسل شد. اما در تلاشیم با رسیدن به یک هم‌افزایی، کارهایی را انجام دهیم تا حال خوش مردم را مضاعف کند؛ یعنی بتوانیم اتفاقاتی را رقم بزنیم که شرایط مطلوب و مورد نظر مردم باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها