معرفی کتاب/

آخرین پرواز سلیمانی رسیدن به یاران شهیدش بود

کتاب «بحر سعید» سیری در زندگی شهید «سعید سلیمانی» از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود که در زمستان 1384 بر اثر سانحه سقوط هواپیما به شهادت رسید
کد خبر: ۳۸۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۲ - 23March 2020

آخرین پرواز سلیمانی رسیدن به یاران شهیدش بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بحر سعید» سرگذشت‌نامه شهید «سعید سلیمانی» از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله است که به قلم «سیدحسن شکری» و با تحقیق «مهدیه زکی‌زاده» در نشر 27 بعثت منتشر شده است. این کتاب بر اساس روایت‌های مختلفی از همراهان شهید نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب خواننده را با دوستان، نزدیکان، هم‌رزمان و خانواده شهید آشنا می‌کند تا جایی که خواننده با سلوک فردی و اجتماعی شهید سلیمانی آشنا می‌شود. مخاطبان کتاب همراه «سعید سلیمانی» از زمان جنگ تحمیلی و شهادت دوستانش «مجید رمضان» و «محمد عبادیان» در روزهای پایانی دی‌ماه 1365 همراه می‌شود و تا عروجش در دی‌ماه 1384 او را دنبال می‌کند.

شهید سردار سعید سلیمانی در سال 1338 در تهران متولد شد. وی با شروع جنگ به جبهه رفت و در طول این هشت سال در اغلب عملیات‌ها حضور داشت. بعد از پایان عملیات کربلای 5 به دستور فرماندهی سپاه جهت فراگیری آموزش دافوس ارتش به تهران عزیمت کرد و این دوره را با نمرات عالی به پایان رساند. 

شهید سلیمانی پس از اتمام جنگ به عنوان فرمانده تیپ یکم لشکر حضرت رسول (ص) و قائم مقام آن مشغول به کار شد. وی آموزش ورزش جودو را آغاز نمود و بعد از کسب کمربند مشکی (دان دو)، لیگ جودوی سپاه را بنیان نهاد و در همان سال‌های اولیه، این تیم را به قهرمانی در لیگ کشوری رساند. پس از تشکیل قرارگاه ثارالله تهران به عنوان مسئول عملیات قرارگاه معرفی شد و در تاریخ 25 مهر 1383 به سمت معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید سلیمانی در تاریخ 19 دی 1384 در سن 46 سالگی براثر سانحه سقوط هواپیما در ارومیه به شهادت رسید.

این کتاب در هفده روایت و چهار ضمیمه تنظیم و منتشر شده است.  

در بخشی از این کتاب:

«عزیز سعید، سلام. می‌بخشی که در چنین کاغذی نه‌چندان تمیز برایت نوشتم، چیز دیگری در اختیارم نبود. امروز شنبه ۲۷ دی نامه دستم رسید و لحظاتی بعد شروع کردم به نوشتن. الان که این نامه را می‌نویسم یک جت عراقی از روی سرمان رد شده است و پدافندها دارند هوایی شلیک می‌کنند.

عزیز سعید می‌بخشی که در تماس تلفنی ناراحتت کردم، اما اگر برای تو درد دل نکنم به که گویم؟ اعظم خوبم، به خاطر همه شهدای بزرگوارمان به تو تسلیت می‌گویم، مخصوصاً خانواده مجید. عزیز سعید! تتمه کلام ناگفته در قلبم هست که توان نوشتن را گرفته است.»

«بحر سعید» در 634 صفحه به قلم «سیدحسن شکری» نوشته شده و توسط نشر «27 بعثت» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار