اعلام آمادگی دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع برای هوشمندسازی فرودگاه امام‌خمینی (ره)

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: متخصصان این دانشگاه آمادگی دارند با ارائه خدمات در حوزه‌های کامپیوتر، امنیت ارتباطات و کنترل سیستم‌های هوایی در هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۳۸۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 24February 2020

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌دانشگاه مالک‌اشتر برای هوشمندسازی فرودگاه امام‌خمینی (ره) اعلام‌آمادگی کرد، «ابوطالب شفقت» رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مالک اشتر و شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) با ارائه گزارشی از توانمندی‌های این دانشگاه در ارائه خدمات پژوهشی به دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های توسعه‌دهنده صنعت و یک مجموعه ارتقادهنده علمی و تحقیقاتی حوزه صنعت دفاعی در سطح کشور است.

وی افزود: متخصصان و دانشمندان این دانشگاه آمادگی دارند با ارائه خدمات در حوزه‌های کامپیوتر، امنیت ارتباطات و سخت‌افزار و هدایت و کنترل سیستم‌های هوایی در هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با قابلیت ارتقا به سطوح بالاتر ایفای نقش کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تشریح خدمات این دانشگاه به وزارتخانه‌های حیاتی و حساس کشور و دستگاه‌های خدمات‌رسان خاطرنشان کرد: این دانشگاه طی سنوات اخیر به برکت حضور نخبگان علمی توانسته است در زمینه تجاری‌سازی و توسعه علمی در کشور خدمات قابل توجهی به بخش‌های مختلف ارائه کند.

«محمدمهدی کربلایی» رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم در این مراسم با اشاره به چشم‌انداز آتی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تا ظرفیت پذیرش ۹۰ میلیون مسافر در سال تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت این مجموعه قریب به هفت میلیون مسافر است که تا رسیدن به چشم‌انداز فوق، راه زیادی در پیش داریم.

وی ادامه داد: بهینه‌سازی و توسعه وضعیت فعلی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در اولویت اول این مجموعه قرار دارد و امید داریم تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر که بهترین مجموعه علمی و تحقیقاتی کشور و اصلی‌ترین گزینه همکاری برای ما محسوب می‌شود بتواند به تحقق این مهم کمک کند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توسعه ساختاری و فرآیندی و به‌روزرسانی سیستم‌های موجود در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) را از برنامه‌ها و اهداف اصلی این شرکت برشمرد و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و دستیابی به اهداف مترتب بر مفاد این تفاهم‌نامه باشیم.

همکاری‌های مشترک جهت ارائه خدمات پژوهشی و فناوری، ایجاد بستر توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه علمی، پژوهشی، صنعتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از ظرفیت‌های طرفین، مساعدت و تعامل به منظور فراهم کردن فضای همکاری متقابل و سرمایه‌گذاری مشترک در جهت راه‌اندازی و توسعه کسب و کار‌های نوپا و بهره‌مندی از منافع حاصله برای طرفین، مساعدت در انجام طرح‌های تحقیقاتی شرکت با بهره‌مندی از ظرفیت علمی اعضای هیات علمی در قالب قرارداد‌های مشخص از موضوعات این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

همچنین بهره‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر در زمینه‌های فکری، پژوهشی و علمی، آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضا‌های تحقیقاتی در قالب قرارداد‌های مشخص و جداگانه، همکاری متقابل در برگزاری مشترک همایش‌ها، سمینارها، میزگرد‌ها و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مطروحه و مورد توافق طرفین، انجام طرح‌های تحقیقاتی آموزشی، پژوهشی کاربردی و اجرای مشترک در زمینه‌های فرودگاهی و هوانوردی و نیز انجام پایان‌نامه‌های تکمیلی و مورد تأیید شرکت و دانشگاه در قالب قرارداد آموزشی فی‌مابین نیز از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها