برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد

سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه مبارک رمضان در سال 99 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ - 25February 2020

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ایوب دهقان‌کار دبیر شورای سیاست‌گذاری و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از موکول شدن زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه به پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت:  شورای سیاست‌گذاری با توجه به جمعیت میلیونی نمایشگاه کتاب به این نتیجه رسیده است که تا رسیدن ثبات وضعیت بهداشتی کشور این نمایشگاه به پس از ماه مبارک رمضان موکول شود.

با توجه به شرایط فعلی جامعه شورای سیاست‌گذاری تاریخ 25 فروردین 99 را برای اجرای بهینه نمایشگاه کتاب مناسب ندانست و بر اساس مصوبه شورا زمان برپایی سی و سومین نمایشگاه کتاب به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

وی در پاسخ به این سؤال که «ممکن است امتحانات آموزشگاه‌های عالی و دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود، همزمانی آن با برپایی نمایشگاه خللی به وجود نمی‌آورد؟» گفت:‌ تصمیم ما لزوما برگزاری نمایشگاه در خردادماه نیست؛ چرا که ما تابع سیاست‌های کلان کشور هستیم و خودمان را با مراجع ذی‌ربط نظیر وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و بهداشت وفق می‌دهیم.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که «آیا هنوز به تاریخ قطعی نرسیده‌اید؟» افزود: ثبات وضعیت کشور برای ما در مرحله اول اهمیت قرار دارد و چون وضعیت دانشگاه‌ها هنوز مشخص نشده، بنابراین ما تا این وضعیت به ثبات نرسد، تابع سیاست‌های کلان هستیم.

دهقان‌کار در پاسخ به نحوه حضور ناشران خارجی که باید از ماه‌ها قبل در تقویم کاری خود برنامه‌ریزی کرده، زمان را ثبت و برای حضور اعلام آمادگی کنند، اضافه کرد: در راستای تکریم مهمانان نمایشگاه کتاب و تعیین تکلیف ما کنسلی را اعلام کرده‌ایم تا آنها هم برنامه‌ریزی برای هفته‌های آتی نداشته باشند. از سوی دیگر اما زمان تقریبی را نیز اعلام کرده‌ایم که آن زمان پس از ماه مبارک رمضان است. ضمن اینکه قید شده منتظر و تابع سیاست‌های وزارت بهداشت نیز هستیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 161

نظر شما
پربیننده ها