در راستای برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی؛

جلسه کمیته اسناد دفاع مقدس در مشهد برگزار شد+ تصاویر

کمیته اسناد دفاع مقدس کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی با حضور سردار «یوسفعلی­‌زاده» تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۳۸۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ - 26February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه کمیته اسناد دفاع مقدس کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و با حضور سایر اعضا امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: کمیته اسناد دفاع مقدس یکی از کمیته­‌های بیست­‌گانه کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی به شمار می‌­رود. مهمترین وظیفه این کمیته جمع­‌آوری، نگهداری و پردازش اسناد دفاع مقدس است که سایر کمیته‌­ها به نوعی به آن وابسته هستند.

وی افزود: برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی این فرصت را فراهم آورده تا کمیته اسناد دفاع مقدس، یک نسخه از اسناد آن دوران را که در اختیار آحاد مردم، دستگاه­‌ها و یگان­‌ها قرار دارد جمع­‌آوری و ساماندهی کند.

این مسئول تصریح کرد: با جمع‌­آوری اسناد دفاع مقدس و راه‌­اندازی بانک اسناد، ضمن جلوگیری از تخریب و نابودی آن، منبعی برای پژوهشگران و محققین حوزه دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: باید آیین­‌نامه اسناد و مدارک دفاع مقدس به عنوان یک سند بالادستی در راستای دستیابی به اهداف کمیته اسناد مورد توجه قرار گیرد.

یوسفعلی‌­زاده در پایان گفت:ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی به عنوان اولین ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی 90 درصد عملیات احداث آن به پایان رسیده است. این ساختمان دارای دو بخش است که بخش اول آرشیو و مخزن را شامل می­‌شود و بخش دوم، دربرگیرنده نمایشگاه اسناد و کتابخانه است.

در ابتدای این نشست مسئول دبیرخانه کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی گزارشی از ساختار کنگره و همچنین کمیته اسناد و فعالیت این کمیته ارائه کرد.

در ادامه، در خصوص چگونگی فعال­‌سازی کمیته اسناد دفاع مقدس، اعضای جدید کمیته و برنامه‌­هایی که باید در دستور کار قرار بگیرد تبادل نظر شد و اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در پایان این نشست مقرر شد جلسه دوم کمیته اسناد دفاع مقدس تا پایان سال جاری برگزار شود و اعضا تا قبل از برگزاری دومین جلسه، برنامه­‌های خود را که در راستای اهداف کمیته اسناد دفاع مقدس است به دبیرخانه ارائه کنند تا در جلسه آینده در خصوص آن تبادل نظر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار