خندوانه در بهشت + تصاویر

شهدا با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار، با گشاده­‌رویی و نشاط در سخت‌­ترین شرایط دفاع مقدس لحظات ماندگاری را خلق کردند که امروز پیشکسوتان دفاع مقدس حسرت آن را به دل دارند.
کد خبر: ۳۸۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ - 21March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، شادی و نشاط همواره در اسلام مورد توجه بوده است. در سیره ائمه معصومین و نبی مکرم اسلام (ص) نیز توجه ویژه‌­ای به این موضوع شده است.

حضرت محمد (ص) با اصحاب خود مزاح می­‌کردند و اجازه می­‌دادند آنها نیز با ایشان مزاح کنند و گاه به شوخی اصحاب با یکدیگر گوش می‌­دادند و تبسم می‌­فرمودند. آن حضرت هرگز شادی آنها را بر هم نمی­‌زدند مگر وقتی که سخنی یا عملی خارج از حدود شرع از آنها مشاهده می‌کردند.

در دفاع مقدس که حماسه‌­آفرینان آن از سیره نبوی (ص) و حضرات معصومین الگو گرفته بودند شادی و نشاط وجود داشت.

رزمندگانی که جمعی از آنها به خیل شهدا پیوستند با تکیه به سبک زندگی ائمه اطهار در سخت­‌ترین شرایط وقایعی را خلق می‌کردند که ضمن حفظ شأن همرزمان خود باعث تقویت روحیه آنها می­‌شد.

شوخ ­طبعی­‌های دفاع­ مقدس که فضایی پرنشاط را برای رزمندگان ایجاد کرده بود پویایی و بالندگی مجاهدان فی­‌سبیل­‌الله را به همراه داشت و به نوعی موتور محرک رزمندگان بود که باعث وفاق و همدلی بیشتر آنها بود.

حال بعد از گذشت سه دهه از پایان جنگ وقتی با پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس همنشین می­‌شویم بهترین خاطراتی که از آن دوران در ذهن دارند مربوط به نشاط در جنگ و شوخ طبعی­‌های رزمندگان و شهدای والامقام است.

به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز، در ادامه شاهد تعدادی از تصاویر رزمندگان و شهدای خراسانی هستیم که لبخند، چاشنی لحظات شیرین باهم بودن‌شان شد.

تصاویر از آرشیو معاونت فرهنگی اداره­‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها