ما قوی هستیم/ رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نقش موثر راویان و مبلغین در تبیین سیره شهدا/ اردوهای راهیان نور بهترین راه برای آشنایی جوانان با سیره شهدا است

حجت‌الاسلام حسن نوروزی با بیان اینکه پیوند نسل کنونی با نسل انقلاب و دفاع مقدس جزو وظایف مهم متولیان فرهنگی کشور است گفت: نسل کنونی به‌ویژه دانش‌آموزان، دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، لذا اردوهای راهیان نور بهترین راه برای آشنایی آنها با سیره شهدا است.
کد خبر: ۳۸۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳ - 01April 2020

نقش راویان و مبلغین روحانی در تبیین سیره شهدا برای نسل‌ جدیدحجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را بزرگترین عامل در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: پیوند نسل کنونی با نسل انقلاب و دفاع مقدس جزو وظایف مهم مسوولان و به خصوص متولیان فرهنگی کشور است؛ نسل کنونی به‌ویژه دانش‌آموزان، دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، لذا اردوهای راهیان نور بهترین راه برای آشنایی آنها با سیره شهدا است.

وی افزود: اهمیت اردوهای راهیان نور تا اندازه‌ای است که حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصا در مناطق جنگی حضور یافته و همگان را به بازدید از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس تشویق کردند.

نماینده مردم شهرستان رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: با تبعیت از این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، بسیج طلاب و روحانیون در سراسر کشور با اعزام روحانیون آشنا به فرهنگ شهدا و دفاع مقدس به همراه کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی در تبیین واقعیت‌های جنگ و اهداف شهدا برای آنها تلاش می‌کنند که این تلاش و مجاهدت قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام نوروزی به نقش روایتگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: در واقعه عاشورا، اگر آگاهی‌بخشی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود شاید حقایق برای نسل‌های بعد آشکار نمی‌شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز طلاب و روحانیون بسیجی به عنوان پرچم‌داران عرصه تبلیغ دین، با تبیین وصیت‌نامه‌های شهدا و سیره آنها، ارتباط نسل جدید را با شهدا برقرار کرده و اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم دشمنان که در پی نفوذ و استحاله فرهنگی و فکری نوجوانان و جوانان شیعه هستند به حقیقت بپیوندد و همه آن نقشه‌ها را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها