روح‌الله سهرابی:

بی‌مهری مسئولان سبب شد فیلم «شهید همت» ساخته نشود

قائم مقام سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: به دلیل بزرگی پروژه سینمایی «شهید همت» لازم بود که چند نهاد و ارگان در این قضیه حضور داشته باشند اما کوتاهی و عدم هماهنگی توسط ارگان‌ها سبب شد ساخت فیلم ابراهیم همت متوقف شود.
کد خبر: ۳۸۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 09March 2020

بی‌مهری مسئولان سب شد فیلم «شهید همت» ساخته نشودعباس جهانتاب/ به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چهار سال پیش خبری مبنی بر ساخته شدن فیلمی سینمایی در خصوص زندگی شهید حاج محمدابراهیم همت توسط «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» به کارگردانی رضا میرکریمی منتشر شد. با وجود نگارش فیلمنامه این اثر، ساخت آن سرانجام محقق نشد و سرنوشت این فیلم نامشخص ماند.

در این راستا و به مناسبت سالگرد شهادت شهید والامقام حاج «محمد‌ابراهیم همت» در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما به بررسی این موضوع پرداخته شد. بر این اساس گفت‌و‌گویی با «روح‌الله سهرابی» انجام گرفت که در آن ایام قائم مقام انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

سهرابی در ابتدا ضمن تائید این موضوع اظهار داشت: عوامل متعددی دست‌ به‌دست هم داد تا ساخت این فیلم محقق نشود که اصلی‌ترین دلیل آن عدم تامین منابع مالی بود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بزرگی پروژه لازم بود که چند نهاد و ارگان در این قضیه حضور داشته باشند، اما کوتاهی و عدم هماهنگی توسط همان ارگان‌ها باوجود تعهداتی که داده بودند سبب شد پروژه‌ی ساخت این فیلم به سرانجامی نرسد. البته ما بیش‌تر از نگارش فیلمنامه نیز جلو رفتیم و بخشی از پیش تولید در بخش نرم افزاری را انجام دادیم اما متاسفانه به نتیجه نرسید و پروژه سرانجام متوقف ماند.

قائم مقام سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در ادامه گفت: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس مسیر خود را رفت یعنی متن فیلمنامه منطبق بر اسناد و مدارک نوشته شد که همچنان قابل دفاع است و می‌تواند به‌عنوان یک پروژه‌ی ملی و ماندگار تولید شود. مقطع حضور شهید همت در عرصه دفاع مقدس برای ساخت انتخاب شده بود. اگر در هزینه کرد آثار دفاع مقدس تجدید نظر شود، می‌شود امید داشت این فیلم نیز ساخته شود.

سهرابی در خصوص انتخاب «رضا میرکریمی» به‌عنوان کارگردان پروژه شهید همت بیان داشت: شهید همت از فرماندهان تاثیرگذار تاریخ دفاع مقدس است و بالطبع شخصیت این شهید برای عموم مردم مهم است، برای همین عواملی در انتخاب کارگردان اهمیت پیدا می‌کند که دغدغه‌مندی شخص کارگردان از آن جمله است. از آنجایی که رضا میرکریمی را فرد دغدغه‌مندی در سینمای ایران می‌شناسیم تصمیم گرفته شد که این کارگردان ساخت فیلم را به‌عهده بگیرند. باید بگویم به این پروژه کم لطفی شد و فرصت بسیار مناسبی از دست رفت.

سهرابی که تولید سریال و فیلم‌های ارزشمندی را در کارنامه هنری خود دارد در خصوص احتمال ساخته شدن فیلم سینمایی شهید همت گفت: هر چیزی ممکن است، حتی اینکه گروه دیگری وارد این عرصه شوند، به هر حال شهید همت متعلق به یک گروه خاص نیست. البته با توجه به آنچه که می‌بینیم ساخته شدن این فیلم را بعید می‌دانم. مسئولان ما به سمتی نرفته‌اند و مسیری را مشخص نکرده‌اند که من به‌عنوان یک فیلمساز امیدوار به آینده باشم. مگر اینکه ارگان‌هایی خارج از حیطه دولتی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار