پایان ماموریت سی و دومین ناوگروه نداجا

اعزام سی و سومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی

سی و سومین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز برای اجرای ماموریت خود عازم آب‌های بین‌المللی شد.
کد خبر: ۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 18January 2015

اعزام سی و سومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این ناوگروه متشکل از ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر، پس از 80 روز دیانوردی در آبهای دریای عمان، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ به میهن بازگشتند.

امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از این ناوگروه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: این ناوگروه توانست در این ماموریت با حضور فعال از دریای عمان تا دریای سرخ و 5 درگیری با دزدان دریایی و نجات 5 کشتی تجاری و نفتکش ایران، امنیت کشتیهای تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی را تامین کند.

سی و سومین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز امروز برای اجرای ماموریت خود عازم آبهای بینالمللی شد.

دریادار سیاری افزود: تامین امنیت کشتیهای داخلی و خارجی در آبهای آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی شهرستان نوشهر از ماموریت های این ناوگروه است.

این ناوگروه شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس و زیردریایی طارق در شمال اقیانوس هند، جنوب هندوستان، سریلانکا، تنگه مالاکا و دریای جنوب چین دریانوردی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار