دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

سیاستمداران، فرانسه را به سوریه دیگر تبدیل نکنند/ترور و تروریست از نظر اسلام محکوم است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر سیاستمداران فرانسه حقوق هفت میلیون مسلمان این کشور را در نظر نگیرند، بدانند که کشور خود را به سوریه ای دیگر تبدیل کرده اند.
کد خبر: ۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ - 18January 2015

سیاستمداران، فرانسه را به سوریه دیگر تبدیل نکنند/ترور و تروریست از نظر اسلام محکوم است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله محسن اراکی، در تجمع طلاب جامعة المصطفی در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر اعظم(ص) که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به خطر فراروی جهان معاصر، اظهار کرد: مدتی است که جهان با پدیده شوم و خطرناکی که بنیان ارزش های انسانی را تهدید می کند، روبه روست. توهین به پیامبر مسلمانان، توهین به شخص نیست.

وی افزود: رسول اکرم(ص)، پاکترین و مقدس ترین مخلوق عالم است و روح پاک الهی در او جلوه گر شده است، و توهین به ایشان، توهین به خداوند، توهین به پاکی و توهین به عقل است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که وجود مقدس نبی مکرم(ص)، نماد عدل در جهان آفرینش است، خاطرنشان کرد: رسالت رسول اکرم، رسالت به خیر، عدل و آزادی است، چرا که انبیاء الهی و در رأس آنها خاتم الانبیاء(ص)، بذل عدل و آزادی را در میان انسان ها کاشتند.

وی ادامه داد: اگر پیروان راستین انبیاء الهی(علیهم السلام) در جهان نبودند، اثری از واژه های راستین انسانی که امروزه استفاده ابزاری غرب قرار گرفته است، وجود نداشت.

آیت الله اراکی با اظهار این که تئوریسین های غربی پاسخ دهند که اگر سخن شما حق و راستین است و بر عدالت اجتماعی پایند هستید، چرا با شخصیتهای آزاداندیش مخالفت می کنید و آنها را به بند و زندان می کشید، تأکید کرد: "روژه گارودی فرانسوی"، نویسنده کتاب افسانه های بنیادین سیاسی اسراییلی را چرا و به چه جرمی به بند کشیدید. چرا در مهد آزادی بیان، با سخنرانی  و افشاگری های این شخصیت آزاداندیش مخالفت گشت.

وی افزود: اگر در کشور شما رفتار این اندیشمند رفتار مجرمانهای شمرده میشود و بسیاری از رسانه های مکتوب و مصور را به دلیل مصادیق مجرمانه ساختگی به تعطیلی کشانده اید، پس چرا این اقدام ننگین نشریه فرانسوی را محکوم نمی کنید.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید نمود: چرا هفت میلیون مسلمان جهان باید همانند اشخاص بیگانه رفتار شود و از حقوق اولیه شهروندی محروم گردند و حتی یک نماینده مسلمان در پارلمان این کشور نداشته باشند.

وی با بیان این که سیاستمداران، فرانسه را به سوریه دیگر تبدیل نکنند، تأکید کرد: اگر سیاستمداران فرانسه حقوق هفت میلیون مسلمان این کشور را در نظر نگیرند و با عمل خود علیه موج اسلام ستیزی در فرانسه موضع نگیرند، بدانند که کشور خود را به سوریه ای دیگر تبدیل کردهاند.

این اندیشمند حوزوی ادامه داد: چرا بانوان مسلمان این کشورها حق پوشش آزادانه خود را نمی دهند و از ورود آنها به مدارس، مراکز و مؤسسات دولتی و غیردولتی و مجامع عمومی جلوگیری میکنید، آیا این سلب واضح آزادی در بین شهروندان خود نیست.

وی با بیان این که هر هنجار رفتاری، آغازی با دروغ و افترا دارد، ابراز کرد: آزادی مدعای شما مبتنی بر دروغ است. آیا دروغ، تهمت و افترا در شریعت شما آزاد است که در بیان مدعی آزادی و در عمل و واقع هنجار شکن و مخل آزادی هستید. آیا این دورویه رفتار کردن در رفتار نیست.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اظهار این که حوزه علمیه قم توهین نشریه فرانسوی را مصداق رفتار مجرمانه و عوامل آن را مستحق مجازات می پندارد، اضافه کرد: همانگونه که با ترور انسان ها در فرانسه و در هر کشوری دیگر مخالفیم، با ترور شخصیت ها نیز مخالفیم. از دادگاه های بین المللی درخواست می کنیم که جنایت کاران در غزه، سوریه و عراق را به اشد مجازات خود برسانند، چرا که در شریعت محمد(ص)، جایی برای تروریست و فرهنگ آن نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار