مخالفت ترامپ با اعمال قرنطینه ملی در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا احتمال اعمال قرنطینه ملی در این کشور به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا را رد کرد.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 21March 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه دو ایالت پرجمعیت کالیفرنیا و نیویورک تدابیر جدید و سختگیرانه‌ای را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده و به شهروندان خود دستور دادند تا در خانه بمانند، اعمال هرگونه قرنطینه ملی در سراسر ایالات متحده را رد کرده است.

ترامپ افزود: کالیفرنیا و نیویورک واقعا دو ایالتی هستند که به شدت گرفتار این مشکل شده‌اند ولی مساله آنقدر جدی نیست که سایر مناطق نیازی به قرنطینه سراسری و ملی داشته باشند.

وی گفت: بنابر این، ما به همکاری با فرمانداران نیویورک و کالیفرنیا ادامه می‌دهیم و تصور نمی‌کنم اعمال قرنطینه ملی لازم و ضروری باشد.

اندریو کومو فرماندار نیویورک روز جمعه در ادامه تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دستور داده است تا همه کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده و برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی ممنوع شود.

وی در این باره گفت: هر کسی که از این دستورات سرپیچی کند، مجازات و جریمه خواهد شد. این مقررات جدید از عصر یکشنبه اجرا می‌شود.

دستورات فرماندار نیویورک یک روز پس از آن است که گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا یک قرنطینه سراسری را در این ایالت 40 میلیون نفری اعلام کرده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار