عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌ها مانع از تأمین نیازمندی‌های درمانی مردم می‌شود

محمدابراهیم رضایی گفت: فضای تحریمی آمریکا مانع از کمک‌رسانی و تأمین نیازهای درمانی مردم می‌شود که این رفتارهای مقامات آمریکا غیرانسانی است.
کد خبر: ۳۸۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ - 23March 2020

تحریم‌ها مانع از تأمین نیازمندی‌های درمانی مردم می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنی آمریکا با کشورها و ملت‌ مسلمان ایران بسیار عمیق، جدی، بی‌رحمانه و توأم با خشونت است. آن‌ها دیگر توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند به همین دلیل به حربه تحریم رو آورده و از آن به شکل ناجوانمردانه و غیرانسانی استفاده می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها کشورهای دیگر را وادار به تبعیت از تحریم‌های علیه ایران می‌کنند آن‌ هم در شرایطی که کل دنیا با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و مقابله ایران در شرایط تحریمی است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: وقتی یک انسان بیمار می‌شود همه برای نجات جان او کمک می‌کنند اما مقامات آمریکا حتی این موضوع را هم متوجه نشده و به خاطر بغض و کینه با جمهوری اسلامی دشمنی‌ها را ادامه داده و کشورهای دیگر را وادار به این کار می‌کنند. حال اینکه تحریم‌های بیشتر آمریکا مانع از کمک‌رسانی و تأمین نیازهای درمانی مردم می‌شود. دنیا این رفتارهای غیرانسانی آمریکا را فراموش نمی‌کند. همه کشورها بدانند که به زودی به پایان عمر استکباری آمریکا و یکه‌تازی‌هایش خواهیم رسید.

رضایی خطاب به کشورهای دنیا گفت: ضرورت دارد با توجه به وظایف انسانی از تحریم‌های آمریکا تبعیت نکنیم و کاری کنیم که ایران بتواند با تأمین تجهیزات با کرونا مبارزه کند. توصیه‌ام به سران کشورهای مختلف آن است که برای طی کردن راه استقلال زیر سلطه آمریکا نروند و بدانند که ممکن است روزی آن‌ها هم برای استقلال‌خواهی همچون ایران مورد تحریم قرار گیرند. پس بهتر است اکنون در کنار ایران باشند.

رضایی در عین حال تأکید کرد: ملت ایران با تکیه بر جوانان و استعدادها نیازهایش را تأمین می‌کند و به زودی به دستاوردهای خوبی می‌رسد اما جامعه جهانی بداند که اگر به وظایف انسانی خود عمل نکند در پیشگاه تاریخ همچون گذشتگان به عنوان چهره منفور شناخته می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار