نخست‌وزیر مکلف عراق:

گزینه آمریکا نیستم

الزرفی در سخنانی ضمن تلاش برای مبرا کردن خود از اتهامات مطرح شده درباره روند انتخابش، از آغاز مذاکرات با احزاب مختلف برای تشکیل دولت این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ - 23March 2020
گزینه آمریکا نیستمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه الشرق الأوسط، عدنان الزرفی نخست‌وزیر مکلف عراق در سخنانی در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه خود و روند انتخابش توسط برهم صالح، رئیس‌جمهوری این کشور اظهار داشت: من قبل از هر چیزی یک گزینه عراقی هستم؛ اینکه انسان در دوره‌ای از زندگی‌اش و تحت فشار زندان و بازداشت‌های نظام سابق ناگزیر به رفتن به کشور دیگری از جمله آمریکا می‌شود، آیا چنین فردی آمریکایی است؟ این منطق عقلانی نیست.
وی افزود: آنچه در درجه اول برایم اهمیت دارد، ایجاد روابط متعادل با تمامی کشور‌های منطقه چه عرب و چه اسلامی است. ما همچنین درصدد ایجاد روابط دولتی متعادل با قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر پایه اصل منافع مشترک و اولویت منافع ملی هستیم.
الزرفی تصریح کرد: از روز گذشته رایزنی‌ها را برای تشکیل دولتی که همه باید در آن مشارکت داشته باشند، آغاز کرده‌ام و این دولت تنها با توافق همه احزاب و گروه‌ها می‌تواند رأی اعتماد بگیرد و در صورت تشکیل عمر آن یک سال خواهد بود و پس از آن انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برنامه‌های دولت خود را طبق بحران‌های اصلی که عراق با آن مواجه است، پیش خواهیم برد؛ نخستین بحران، تهدیدات خارجی از جمله شورای امنیت و ائتلاف بین‌المللی است و اینگونه به نظر می‌رسد که مواضع آن‌ها نسبت به عراق منفی است و اگر به این مسأله توجه نشود، چه بسا با تحریم‌های جدید مواجه شویم.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار