وزیر دفاع روسیه با بشار اسد دیدار کرد

وزیر دفاع روسیه در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه در دمشق، در خصوص اجرای توافق آتش‌بس و همچنین حضور آمریکا در شرق سوریه و همکاری‌های دمشق و مسکو به گفتگو و رایزنی پرداخت.
کد خبر: ۳۸۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ - 23March 2020

وزیر دفاع روسیه با بشار اسد دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار دو طرف در خصوص توافق ترکیه و روسیه در پنجم مارس بر سر آتش بس در ادلب و نقض ادامه‌دار آن از سوی گروه‌های تروریستی رایزنی کردند.

توجه به ساز و کار اجرای توافق آتش بس در خصوص دور کردن تروریست‌ها از جاده حلب به لاذقیه (ام-۴) به عمق شش کیلومتر نیز از دیگر محور‌های اصلی گفتگو‌های دو طرف بود.

بشار اسد و شویگو همچنین در خصوص وضعیت منطقه «الجزیره سوریه» (سه استان رقه، دیرالزور و الحسکه) و ادامه یافتن سرقت نفت سوریه از سوی آمریکا و گام‌های دمشق برای برقراری ثبات و امنیت در تمامی مناطق سوریه و همینطور تلاش‌های مسکو برای از میان برداشتن محاصره سوریه و رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند؛ بنابراین گزارش، بخش دیگری از گفتگو‌های دو طرف به همکاری‌های دو جانبه میان وزارت دفاع و نیرو‌های نظامی دو کشور گذشت.

پیش از این ژنرال «الکساندر وومن» معاون وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با روزنامه ازویستیای روسیه تحریم انرژی سوریه را غیر انسانی و سنگ دلانه توصیف کرد؛ و گفته بود: «ایالات متحده بدون هیچ شرمی ثروت ملی سوریه را به سرقت می‌برد و همزمان مانع ورود انرژی به این کشور می‌شود و این مسأله با قوانین بشری بین‌المللی در تناقض و فراتر از مرز‌های ظلم و قساوت است.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار