معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه:

پیام تسلیت درگذشت واعظ مشهور گیلانی «سید احمد قوام»

محمد باقر نوبخت در پیامی درگذشت واعظ مشهور گیلانی حجت الاسلام «سید احمد قوام» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۸۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵ - 25March 2020

پیام تسلیت به مناسبت درگذشت واعظ مشهور گیلانی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از ظهر امروز سه شنبه «5 فروردین» در پیامی درگذشت واعظ مشهور گیلانی حجت الاسلام «سید احمد قوام» را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت محمد باقر نوبخت آمده است:

رحلت واعظ توانا حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد قوام» را به خانواده اش و جامعه مکرم روحانیت گیلان تسلیت و تعزیت عرض می کنم  و در این مصیبت برای خانواده داغدار وی  آرزوی صبر و برای آن راحل واصل در جوار اهل بیت (ع)، رزقی نیکو و منزلتی معزز مسالت دارم.

استاندار گیلان نیز در پیامی درگذشت حاج سید احمد قوام مبارز انقلابی را تسلیت گفت.

در متن پیام «ارسلان زارع» آمده است:

خبر درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج «سید احمد قوام» موجب تأثر و تألم خاطر شد.

بی شک فعالیت های روشنگرانه و سخنرانی های این خطیب برجسته در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌ شاهی و خدمات موثر ایشان در راه تبلیغ دین مبین اسلام از وی شخصیتی ماندگار در اذهان به یادگار گذاشته است.

اینجانب درگذشت آن خطیب توانمند انقلابی را به عموم جامعه روحانیت و بیت مکرم ایشان، تسلیت عرض کرده و از پیشگاه پروردگار متعال برای آن فقید سعید ، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج «سید احمد قوام» که در سال ۱۳۱۰ در شهر «رشت» متولد شد، در ۳ دوره تحصیلی خود در مشهد ، تهران و قم از شاگردان آیت‌ الله بروجردی، آیت‌ الله میلانی، آیت‌ الله سلطانی، علامه طباطبائی، شیخ هاشم قزوینی، فرزند مرحوم آخوند خراسانی و ادیب نیشابوری بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قوام هم مباحثه رهبر معظم انقلاب بود و با روحانیان برجسته‌ای مانند آیت‌الله واعظ طبسی و آیت الله مهدوی‌کنی هم‌ دوره بود که خاطراتی نیز از دوران تحصیل خود در این دیدار روایت کرد.

وی از مبارزان پیش از انقلاب و جزء گروه فدائیان اسلام بود که در تجمع انقلابیان گیلان سخنرانی و انگیزه مردم را برای برپایی راهپیمایی‌های پرشکوه در مبارزه با رژیم ستم شاهی بیشتر می ‌کرد.

این خطیب برجسته در دوران مبارزاتی، در مرحله اول پس از سخنرانی در شهرستان بابل دستگیر و به زندان اوین منتقل و در مرحله‌ ای دیگر نیز پس از سخنرانی در خیابان شریعتی رشت دستگیر و زندانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها