رزمایش شهدای «عرصه سلامت» در گیلان آغاز شد

رزمایش شهدای «عرصه سلامت» در قالب رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک در استان گیلان آغاز شد.
کد خبر: ۳۸۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ - 25March 2020

رزمایش شهدای «عرصه سلامت» در گیلان آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، صبح چهارشنبه رزمایش شهدای «عرصه سلامت» در قالب رزمایش سراسری بیولوژیکی این رزمایش با محوریت قرارگاه غدیر شمال نیروی زمینی سپاه و با مشارکت تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک و لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان آغاز شد.

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه ۱۶ قدس گیلان در حاشیه این رزمایش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بعد از فرمانده مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر همکاری نیروهای مسلح با دولت و وزارت بهداشت، اظهار کرد: بعد ابلاغ این دستور به لشکر، عملیات ویژه ای را در سطح شهر رشت به مدت ۷۲ ساعت تا ۷ فروردین انجام می‌شود.

سرهنگ بهروز دولتی در ادامه با بیان اینکه تیم‌های ویژه ای در قالب دو یگان لشکر عملیاتی ۱۶ از جنگ نوین و بهداری تیپ نیروی زمینی مخصوص سپاه ساماندهی شده است، گفت: این دو تیم در قالب رزمایش شهدای عرصه سلامت اقدام به پاکسازی و ضدعفونی کردن معابر، خیابان و اماکن عمومی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک و لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با استفاده از ۴۲ دستگاه خودرو و ۲۱ دستگاه موتورسیکلت این رزمایش را انجام می‌دهند، ادامه داد: در پایان این رزمایش در شهر رشت نیز با حضور در بیمارستان‌های رسول اکرم و رازی عملیات ویژه ای برای پاکسازی این دو مرکز انجام می‌شود.

سرهنگ دولتی اظهار کرد: تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک در بیمارستان رسول اکرم و لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان نیز با حضور در بیمارستان رازی رشت با استفاده از دستگاه‌های مخصوص اقدام به پاکسازی هوای ناسالم به سالم می‌کنند.

وی یاد آورشد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده ایم و نیروها را به مراکز درمانی و بهداشتی، تدفین متوفیان و همچنین ضدعفونی کردن معابر اعزام کرده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها