رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی خبر داد؛

بکارگیری ۲۰۰ نیروی داوطلب بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا

رییس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای بسیجی جامعه پزشکی استان به صورت داوطلب در مجموعه‌ها و مراکز درمانی فعال در حوزه مبارزه با ویروس کوید ۱۹ فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۸۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ - 25March 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محسن ذاکریان» با اشاره به نقش بسیج جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا با این مجموعه که ایفاگر نقش اصلی در نبرد با این بحران بود همراه و همگام شود.

وی افزود: تهیه بسته‌های آموزشی نخستین اقدام در حوزه‌ پیشگیری بود که با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. آموزش ۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در راستای آگاهی بخشی از دیگر اقداماتی بود که در جهت مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه این آموزش‌ها جنبه عمومی داشت، خاطرنشان کرد: استفاده‌ از توان و ظرفیت تخصصی نیروهای داوطلب مردمی در حوزه مبارزه با کرونا و متناسب با آن در حوزه‌های آموزشی، درمانی، خود مراقبتی، فنی، مشاوره‌ای از دیگر اقدامات پیشگیرانه بود.

ذاکریان تصریح کرد: در خصوص آماده‌‍سازی نیروها جهت بکارگیری آنان در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها، ۲۰۰ نفر از بسیجیان جامعه پزشکی استان بعد از گذراندن دوره های آموزش حفظ بهداشت فردی و کنترل عفونت به صورت داوطلبانه در مراکز درمان مبتلایان به کرونا مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تامین نیروی انسانی آموزش‌ها متوقف شده، خاطر نشان کرد: در صورت نیاز مجدد، آموزش در بخش‌های مختلف آغاز خواهد شد. با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بررسی سلامت اولیه زائران و مجاوران در ورودی‌های اصلی مشهد از طریق غربالگری انجام می‌شد.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر که درب‌های حرم مطهر رضوی بسته شده ماموریت تب‌سنجی در این مکان مقدس متوقف شده، اما اجرای این طرح پس از بازشدن درب‌های این مکان مقدس ادامه خواهد یافت.

این مسئول گفت: ساماندهی کمک‌های خیرین نیک‌اندیش در حوزه سلامت جهت خرید ماسک، دستکش، لباس مخصوص کادر درمان و محلول ضدعفونی‌کننده و توزیع این اقلام در مراکز درمانی و مناطق کم‌برخوردار از دیگر اقداماتی است که در حوزه مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پادگان‌ها و مراکز نظامی مورد پایش‌ قرار گرفتند و خوشبختانه تا این لحظه مورد مثبتی اعلام نشده، تأکید کرد: کادر درمانی بیمارستان‌های امام حسین (ع) سپاه پاسداران، شمس‌الشموس (ع) ارتش و ثامن‌الائمه (ع) نیروی انتظامی همکاری خوبی با بسیج جامعه پزشکی و اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی داشته‌اند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در پایان گفت: نقاهتگاه‌های ۲۵۰ تا ۱۱۰۰ تختی موردنیاز بیماران مبتلا به کرونا با همکاری مجموعه‌هایی همچون آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در حال آماده‌باش قرار دارند و آماده ارائه خدمت در زمان لازم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها