فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه خبر داد؛

آمادگی سپاه برای افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا

سردار احمد اخوان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار نفر از نیروهای ما در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفتند، گفت: هم‌اکنون 5 هزار و 74 تخت بیمارستانی داریم که می‌توانیم آن را به 10 هزار تخت برسانیم.
کد خبر: ۳۸۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 26March 2020

آمادگی سپاه برای افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونابه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، در جریان بازدید رئیس مجلس از رزمایش نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: اولین اقدام ما فعال‌سازی قرارگاه شفای نیروی زمینی سپاه بود که از روزهای اول این کار آغاز شد و پروتکل‌های وزارت بهداشت به‌صورت دقیق اجرایی شد.

وی افزود: اقدام بعدی ما فعال‌سازی و آموزش 3 هزار و 500 نفر از کادر درمانی نزسا و اختصاص یک هزار و 150 تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا بود.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: همچنین 12 باب مرکز درمانی نیز تجهیز شد و این ظرفیت قابل توسعه به 5 هزار و 200 تخت است؛ حضور ما در حوادث مختلف و تمرینات، آمادگی نیروها را افزایش داده بود و سرعت عمل ما در مقابله با کرونا را افزایش داد.

سردار اخوان با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار نفر از نیروهای ما در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفتند، تصریح کرد: علاوه بر این، 18 سامانه سیار بهداشتی هم در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و قرار شد 6 دستگاه سی تی اسکن سیار هم با دستور رئیس مجلس به ما اختصاص داده شود؛ از دیگر اقدامات ما تبدیل سامانه‌های درمانی سیار از ترما به دفاع بیولوژیک بود.

وی ادامه داد: تداوم آموزش‌ها در سطح نیروی زمینی، ارتقا سطح تخصصی، توانمندی‌های تخصصی در زیر ساخت‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما است و همه بیمارستان‌های سیار ما باید به یک سامانه پی. سی .آر مجهز شوند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه راهبردی که ما در نظر گرفته‌ایم، استفاده حداکثری از توان بهداری نیروی زمینی در شکستن زنجیره بیماری کوید 19 است، یادآور شد: هم‌اکنون 5 هزار و 74 تخت بیمارستانی داریم که می‌توانیم آن را به 10 هزار تخت برسانیم.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها