ترکیه با نقض آتش‌بس، ده‌ها خودروی نظامی به سوریه فرستاد

ترکیه با نقض آتش بس در ادلب سوریه ده‌ها وسیله نقلیه نظامی برای تقویت قوای خود وارد شمال غرب این کشور کرد و ظرف روز‌های گذشته تا به امروز چندین پست دیدبانی جدید ایجاد کرده است.
کد خبر: ۳۸۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ - 26March 2020

ترکیه با نقض آتش‌بس، ده‌ها خودروی نظامی به سوریه فرستادبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، ترکیه نیرو‌های خود را در شمال غربی سوریه با ده‌ها وسیله نقلیه نظامی تقویت کرده است و پس از اینکه ظهر دیروز تروریست‌ها یک پل را در مسیر جاده بین المللی «ام ۴» منفجر کردند حالا امروز ترکیه یک ایستگاه نظامی در نزدیکی این پل ایجاد کرد.

با ورود آتش بس در استان ادلب به سومین هفته متوالی همچنان نقض آتش‌بس توسط تروریست‌های تحت حمایت ترکیه ادامه دارد.

گروه‌های تروریستی مواضع نیرو‌های ارتش سوریه را در نزدیکی روستای السرمانیه در غرب حماه بمباران کردند. محور‌های الفطیره و کنصفره در جبل الزاویه در استان ادلب هم شاهد نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها بود که در هر دو با پاسخ مناسب ارتش سوریه همراه بود.

نیرو‌های ترکیه پس از منفجر شدن پل الکفیر صبح امروز پنجشنبه یک پست نظامی را در شهرک الکفیر واقع در حومه شهر جسر الشغور در غرب استان ادلب ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید یک کاروان نظامی مرکب از ده‌ها خودروی نظامی وارد روستای الکفیر در نزدیکی جاده ام۴ شدند تا یک پست نظامی ایجاد کنند آن هم پس از اینکه تروریست‌ها پل الکفیر روی جاده بین المللی را منفجر کرده و باعث تخریب آن شدند.

یک گروه تروریستی با هدف مانع‌تراشی در برابر گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه در ادلب و مسدود کردن جاده بین‌المللی حلب-لاذقیه، پل روستای الکفیر در مجاورت شهر جسر الشغور استان ادلب واقع در جاده بین‌المللی حلب-لاذقیه (ام فور) را منفجر کرد.

این در حالی است که بنا به توافق آتش‌بس میان روسیه و ترکیه، گشتی‌های مشترک ترکیه و روسیه در مسیر جاده بین المللی مسئولیت نظارت بر آتش‌بس را برعهده دارند و اقدام ترکیه در ایجاد پست‌های نظامی جدید نقض آتش‌بس محسوب می‌شود.

ترکیه ظرف روز‌های گذشته سه پست دیدبانی جدید در روستا‌های بداما، الناجیه و الزعینیه درحومه غربی جسر الشغور ایجاد کرده است.

فعالان سوری هم تایید کردند که ترکیه دیروز یک کاروان نظامی را از طریق گذرگاه کفرلوسین در شمال استان ادلب به داخل خاک سوریه فرستاد این کاروان که شامل وسایل نقلیه زرهی و ماشین آلات سنگین بود، به نقاط دیدبانی ترکیه در استان ادلب رفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار