نشست مجازی گروه ۲۰؛

ریاض خواستار همکاری جهانی برای تولید واکسن کرونا شد

پادشاه سعودی در نشست مجازی کشور‌های عضو «گروه ۲۰» خواستار همکاری جهانی برای مقابله با کرونا و تولید واکسن این ویروس شد.
کد خبر: ۳۸۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ - 26March 2020

ریاض خواستار همکاری جهانی برای تولید واکسن کرونا شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نشست مجازی کشور‌های عضو «گروه ۲۰» امروز (پنجشنبه) در ریاض به رهبری عربستان سعودی و با حضور سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) در این نشست که با موضوع بررسی اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار شده بود، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی از طریق ویدئو کنفرانس خواستار اتخاذ تدابیر شدید در همه سطوح برای مبارزه با این بیماری شد و در ادامه به کشور‌هایی که شهروندان خود را از این طریق از دست داده‌اند، تسلیت گفت.

وی افزود: «برگزاری نشست ۲۰ در پی مسئولیتی که برای مقابله با کرونا بر گردن ماست، برگزار شد و این ویروس همچنان موجب تلفات جانی می‌شود و درد و رنج‌هایی را برای جهانیان به وجود آورده است.»

پادشاه سعودی با بیان اینکه کشور‌های گروه ۲۰ می‌بایست در این خصوص هماهنگ و وحدت داشته باشند؛ مدعی شد که کشور‌های عضو این گروه نقش محوری در مقابله با اثرات کرونا دارند.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین گفت: «بر گردن ماست که همکاری‌های پژوهشی برای کشف واکسن ویروس کرونا را افزایش دهیم و لازم است تا جهان برای بیماری‌های آینده خود را آماده کند.»

درخواست پادشاه سعودی برای همکاری جهانی در مبارزه با کرونا در حالی است که «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه امروز در سخنانی، ریاض را به پنهانکاری در خصوص ابتلای عمره‌گزاران به کرونا متهم کرد و گفت که عربستان سعودی به ترکیه و جهانیان هیچ اطلاعی در این خصوص نداده بود. ترکیه اعلام کرده است که اولین مورد مبتلا به این ویروس، فردی است که به تازگی از عمره بازگشته است.

وزارت بهداشت سعودی مدعی است که تا کنون در این کشور ۱۱۲ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و از این مان سه نفر فوت کرده و چهل نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها