موسوی: از هر ابتکاری که به توقف جنگ و رفع محاصره یمن بینجامد، استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران از هر ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره یمن را به همراه داشته باشد، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۳۸۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ - 26March 2020

موسوی: از هر ابتکاری که به توقف جنگ و رفع محاصره یمن بینجامد، استقبال می‌کنیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امشب (پنجشنبه) با اشاره به پیشنهاد «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در جنگ‌ها در همه مناطق جهان از جمله یمن برای آمادگی بیشتر در مقابله با پیامد‌های گسترش کرونا، اظهار داشت: یمن در نتیجه جنگی ویرانگر در معرض بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرار گرفته است. تجاوز نظامی نیرو‌های خارجی و محاصره ظالمانه هوایی، دریایی و زمینی یمن در پنج سال گذشته راه‌های کمک رسانی به مردم مظلوم این کشور را مسدود کرده و اکنون گسترش بیماری کرونا در نبود حداقل امکانات و وخامت وضعیت انسانی در این کشور نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و حمایت از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید می‌کند، همچون گذشته از هر ابتکاری که توقف جنگ و رفع محاصره یمن را به همراه داشته باشد استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: پیشنهاد دبیرکل برای توقف جنگ و با توجه به استقبال دولت نجات ملی یمن در صورتی که با اقدامات عملی ائتلاف در این زمینه و رفع محاصره این کشور همراه باشد می‌تواند اقدام مهمی برای جلوگیری از مرگ هزاران انسان بیگناه و گامی اساسی برای گشودن دریچه‌ای برای برقراری صلح و ثبات باشد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل همه طرف‌ها در درگیری‌های مسلحانه در دنیا را به آتش‌بس دعوت کرد و گفت همه حواس‌ها و تلاش‌ها باید متوجه مقابله با دشمن مشترکی که همان ویروس کروناست، باشد.

وی تاکید کرد که سیستم‌های بهداشتی و درمانی در کشور‌های جنگ زده در وضعیت فروپاشی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها