بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس به مناسبت روز پاسدار و جانباز؛

پاسداران و جانبازان محورهای اصلی و اساسی جامعه اسلامی هستند

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 28March 2020

پاسداران و جانبازان محورهای اصلی و اساسی جامعه اسلامی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و چهارم شعبان سالروز میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز بیانیه ای صادر کرد:

در این بیانیه آمده است: روز پاسدار و جانباز دو روز باشکوهی که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به زیبایی جای گرفته است؛ روزهایی که به نماد ایثار و شهامت دلاورمردانی تبدیل شده است که قدرت ایمان را در بستر اخلاق و معنویت به ابزاری موثر در برابر زورگویان بدل نموده اند و همچون دژی مستحکم، شجاعانه در جهت رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و حفظ آن گام برمی‎دارند.

پاسداران شجاعی که با تأسّی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین (ع) و روحیه شهادت طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی، در صحنه‌های مختلف به نبرد پرداختند و با خلق صحنه‌‏هایی فراموش نشدنی و حماسه‏‌هایی باشكوه سرمشق جوانانِ مؤمن و آزادی‏‌خواه جهان شدند؛ همانان که با بذل خون و جان خویش و جانبازی‌ها و ایثارگری‌ها، اجازه ندادند دست سربازان شیطان به ذره ای از خاک میهن اسلامی برسد.

این مردان نستوه و همیشه آماده رزم، پس از دفاع مقدس نیز در صحنه‌های مختلف نظام به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداختند و هر جا که نیاز به حضورشان بود مردانه پای کار آمدند و عاشقانه و خالصانه جلوه‌های شکوهمند ایثار و ازخودگذشتگی را به ثبت رساندند.

امسال در حالی سالروز میلاد سراسر نور و سرور بزرگ پرچمدار سپاه اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار را گرامی می‌داریم که جای خالی سردار دلها سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» بسیار سخت و سنگین بوده و با گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگ مرد، این روز را به سبزپوشان نظام تبریک می‌گوییم.

سپاه پاسداران با حضور در بحران‌ها نیز پیشگام و پیشتاز بوده و در این روزهای سخت و حساس شیوع ویروس کرونا دست از خدمت به نظام و مردم نکشید و اقدامات شایانی را در دفتر پربرگ خدمت به ثبت رسانده است.

این بیانیه می‌افزاید: همچنین با در پیش داشتن سالروز میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز، ضمن تبریک این روز خجسته به تمامی جانبازان نظام، باید یادآور شویم که جانبازان آیه‌های ایثار و مایه افتخار جامعه اسلامی ما هستند که با پا گذاشتن روی خواهش‌های نفسانی پشت به دنیا کردند و در میدان جهاد اکبر پیروز شدند.

همانان که برای یاری اسلام و انقلاب به جبهه‌های نبرد شتافتند و در مقابل دشمنان دین و استکبار جهانی مقاومت نمودند و از میدان جهاد اصغر نیز سربلند بیرون آمدند و در ظلّ کرامت‌های الهی باقی ماندند تا حجتی بر مردم باشند و به آنان درس مقاومت بیاموزند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گرامی‌داشت این دو مناسبت فرخنده به تمامی پاسداران و جانبازان و تکریم آنها اعلام می‌دارد: پاسداران و جانبازان ایثارگرانی هستند که دین بزرگی بر گردن جامعه ما دارند و جامعه باید این محورهای اصلی و اساسی را حفظ کند و استمرار بخشد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی و مقاومتش را مدیون حماسه‌ آفرینی، ایثار و ازخودگذشتگی این مردان مرد تاریخ است و باید قدردان این بزرگ مردان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها