یادداشت/ عصمت دهقانی

حضور مؤثر سبز پوشان سپاه پاسداران در تمامی عرصه‌های کشور

سبز پوشان سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها حضور موثری داشته اند. گاهی در مبارزه با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، گاهی در مبارزه با فتنه ای رنگین و زمانی که جراحت کربلا در سوریه و عراق دوباره سر باز می‌کند رزمندگان جبهه مقاومت، کربلاهای دیگر می‌آفرینند و سردار سلیمانی ها را در راه دفاع از حریم حرم اهل بیت و مظلومان جهان و منطقه تقدیم می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ - 28March 2020

حضور مؤثر سبز پوشان سپاه پاسداران در تمامی عرصه‌ها

گروه استان‌های دفاع‌پرس- عصمت دهقانی؛ سوم شعبان سال چهارم هجری قمری دیده امام علی (ع) و زهرای اطهر (س) به نور جمال دومین فرزندشان، امام حسین(ع) روشن شد. این نوگل باغ نبوت و ولایت  که سال‌ها بعد قامت سرخ عاشورا را بر انتظار سبز ظهور پیوند زد؛ چراغ هدایت و کشتی نجات سرگردانان وادی گمراهی شد.

آنگاه که بی‌عدالتی و ظلم قلوب مومنین و مظلومان را جریحه دار کرده بود؛ با تمام هستی اش  به سرزمین بلا رفت. گویا حکمت خداوند در این قرار گرفت که قیام او برعلیه جهل و کفر، تثبیت کننده آخرین دین آسمانی باشد.

نامگذاری سالروز شکفته شدن سید و سالار شهیدان، حسین بن علی(ع) به روز پاسدار، اتفاق فرخنده و مبارکیست که توانسته است با تأسی از مکتب عاشورا در مسئولیت پذیری و پاسداری در راه آرمان‌های والای اسلام ناب محمدی(ص) و  کشور عزیزمان مؤثر باشد و افقی روشن را برای فرداهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منطقه و کشورهای مسلمان دنیا به تصویر بکشد.

پرچم داران مخلص، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان نخستین ساعات و روزهای تأسیس این نهاد انقلابی، تمام تلاش خود را بکار بردند که عنصری مفید و اثر گذار در جامعه باشند و با رشادت‌های مثال زدنی، شجاعانه از جاده های سرخ ایثار عبور کردند. سبزپوشانی که در طی این 41 سال همیشه بازوی توانمندی برای نظام بوده و هستند و مقتدرانه به این سخن  مقام معظم رهبری( مدظله العالی) که فرمودند:« سپاه و پاسداران باید عنصری پیش رونده و پیش برنده در جامعه اسلامی باشند و در ابعاد بیرونی و درونی جامعه نیز اثر گذار شوند.» جامه‌ی عمل پوشاندند.

 بر هیچ کس پوشیده نیست که سبزپوشان سپاه، در حساس‌ترین  مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی مجاهدانه، مخلصانه و شجاعانه در کنار سایر نیروهای مسلح و نهادهای مردمی برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات تا پای جان تلاش  کرده و هویت و استقلال ملت را با هیچ چیز معاوضه و معامله نمی‌کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وارثان تاریکی که تاب تحمل انفجار نور را نداشتند، با طراحی توطئه‌های مختلف، ترور شخصیت‌های انقلابی و تبلیغات مسموم بر علیه این نظام نوپا از هیچ کوششی دریغ نکردند غافل از اینکه حسینیان زمان،  دفاع ازحق و حقیقت را دروازه بهشت می‌دانستند و با بصیرت، جان و دل به فرآمین ولی فقیه سپردند.

با تجاوز دشمن بعثی به مرزهای میهن‌مان، جان برکفان سپاهی دوشادوش برادران ارتشی خود،  گرچه دستشان از سلاح‌های پیشرفته نظامی خالی بود، با باوری محکم قدم در میدان مبارزه  گذاشتند. جهاد اصغر را پلی برای عبور از جهاد اکبر( مبارزه با نفس) دانستند و با شجاعت و از خودگذشتگی حماسه‌های به یادماندنی آفریدند. عملیات‌های غرورآفرینی مانند، «ثامن‌‌الائمه»، «بیت‌المقدس»، «کربلای 5»، «خیبر»، «بدر» و ... قصه رشادت‌های مردانی از جنس ایثار را از مناطق عملیاتی بر دوش می کشند و به فرداهای تاریخ خواهند رساند.

تفکر جهادی که سرلوحه فعالیت‌ها قرار بگیرد تاریخ و جغرافیا معنایی ندارد. پس از دوران هشت ساله دفاع مقدس، دلاور مردان سپاه پاسداران در همه عرصه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... حضور موثری داشته اند. گاهی در مبارزه با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، گاهی در مبارزه با فتنه ای رنگین،  گاهی در امداد رسانی به سیل زدگان و زلزله زدگان و زمانی که جراحت کربلا در سوریه و عراق دوباره سرباز می‌کند و پدرانی مقابل دیدگان دخترکان معصومشان‌ با گلوله‌های از جنس بیرحمی و توحش از پا در می‌آیند، رزمندگان جبهه مقاومت، کربلاهای دیگر می‌آفرینند و سردار سلیمانی‌ها را در راه دفاع از حریم حرم اهل بیت و مظلومان منطقه و جهان تقدیم می‌کنند  و امروز نیز در ریشه کنی ویروس منحوس کرونا با تمام توان به میدان آمده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار